سیداحد یوزباشی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس شکایت اداره کل گمرک سهلان از یک شرکت صنایع رنگ و رزین مبنی بر قاچاق نفت سفید یارانه ای در قالب تینر روغنی صادراتی، پرونده ای در تعزیرات حکومتی این شهرستان تشکیل شد.
وی اظهار داشت: براساس اعلام اداره کل گمرک سهلان شرکت مذکور کالای اضافی غیر هم نوع همراه کالای اظهار شده بدون ذکر در اسناد تسلیمی به گمرک با مقادیر مشخص در سه فقره اظهارنامه به افغانستان ارسال کرده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: این شرکت به علت خارج کردن 57 هزار لیتر نفت سفید به ارزش یک میلیارد و 550 میلیون ریال به خارج از کشور و بهای مال از دست رفته به همان میزان ارزش کالا مرتکب جرم شده است.
یوزباشی ادامه داد: براساس اعلام تعزیرات حکومتی شبستر این فرد فقط از نام شرکت برای صادرات محموله تحت عنوان تینر روغنی استفاده کرده و هیچ گونه سود یا منفعتی برای شرکت حاصل نشده است.
وی یادآوری کرد: هرگونه درآمد نیز برای شخص مذکور بوده و مسئولیت آن ها را بر عهده گرفته و صراحتا اقرار کرده که در راستای منافع خودش و نه منافع شرکت مرتکب جرم شده است.
یوزباشی، افزود: با توجه به مسئولیت کیفری متهم، شعبه برائت شرکت صنایع رنگ و رزین را اعلام کرد و مدیرعامل شرکت را طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که محرز و مسلم بوده است با احتساب بهای مال از دست رفته به پرداخت مبلغ مذکور در حق صندوق دولت محکوم کرد.
از اول سال جاری تعداد 113 پرونده قاچاق در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده و تعداد 100 پرونده مختومه شده است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.