به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز جوان در شهرستان مرند، افزود: ایجا این کارگروه موجب می شود جوانان مشارکت جو در حوزه های مختلف با مسوولان همکاری کرده و ضمن تولید فکر، نیازهای خود را به ما انتقال دهند.
وی با بیان اینکه جوانان سرمایه ای برای آینده کشور هستند، اظهار داشت: ما باید با تربیت نسل جدید، کمبود انسان های توسعه گرا را که دغدغه ای برای کشور است جبران کنیم.
وی خاطرنشان کرد: جوانی که می خواهد نخبه و راهبر نسل خود باشد و خود را با تغییر و تحول سازگار کند باید اهل محاسبه بوده و نگاه اقتصادی به زندگی داشته باشد.
فرماندار ویژه مرند ادامه داد: انسان توسعه گرا همچنین باید آینده پژوه بوده و با درک شرایط زندگی کند و زمان شناس نیز باشد.
وی کارآفرینی را از دیگر خصوصیات یک جوان توسعه گرا بیان کرد و افزود: جوانان باید خود اتکایی و اعتماد به نفس داشته و در مقابل هجمه های خارجی، بتوانند باور خود را شکل دهند.
گرشاسبی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های بارز جوان و انسان موفق داشتن ارتباط و توانایی انجام کار تیمی است تا با تفکر توسعه، جامعه را به توسعه برساند.
وی همچنین نگاه مثبت و نگرش ایجابی را از عناصر توسعه برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم نسل حاضر به نحوی تربیت شود تا بعنوان الگو بوده و مسیر توسعه شهرستان را هموار کند.
گرشاسبی ضمن اشاره به تشکیل کارگروه توسعه در شهرستان ابراز کرد: کارگروه جوان و توسعه بعنوان یکی از زیرشاخه های مجمع تعامل و توسعه در شهرستان ایجاد شود تا جوانان مشارکت جو در حوزه های مختلف با مسوولان همکاری کرده و ضمن تولید فکر، نیازهای خود را به ما انتقال دهند.
در پایان این همایش، از تعدادی از جوانان نخبه و فرهیخته در حوزه های مختلف تجلیل و قدردانی شد.
/3071/9916
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.