داریوش حکیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: میانگین کشوری اضافه وزن و چاقی در بین دانش آموزان 48 درصد است که ما با اقدامات و آموزش های لازم این روند را بسیار کاهش داده ایم.
وی چاقی را منشاء بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون، سکته و مشکلات جسمی عنوان کرد و گفت: این معضل در بین دانش آموزان دختر به خاطر کم تحرکی و ورزش نکردن بسیار بیشتر از پسران است.
حکیمی با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت و اجرای برنامه های مختلف بهداشتی و سلامت در تمام مدارس استان، اظهار داشت: گردهمایی سفیران سلامت دانش آموزی همزمان با سراسر کشور روز سوم اردیبهشت در تمام مدارس استان برگزار می شود.
وی سفیران سلامت را به عنوان کمک مربیان سلامت و همسان با معلمان دانست و افزود: 15درصد از دانش آموزان استان شامل 101 هزار نفر تحت پوشش برنامه ملی سفیران سلامت هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های هفته سلامت، گفت: کمپین آموزش تغذیه با هدف اصلاح الگوی تغذیه سالم در همه مدارس با هدف پیشگیری از چاقی و اضافه وزن با حضور کارشناسان سلامت راه اندازی می شود.
حکیمی، برگزاری نمایشگاه تغذیه سالم، جشنواره غذای سالم و سنتی در مدارس، ایستگاه نقاشی، برنامه زمین پاک و پاکسازی محیط از زباله ها را از جمله برنامه های هفته سلامت برشمرد.
وی ارایه خدمات رایگان دهان و دندان برای گروه هدف دانش آموزی را از جمله برنامه های مفید پیشگیری از بیماری های دهان و دندان آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی 2 نوبت در سال فلوراید تراپی می شوند.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.