مرتضی آبدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توسعه رو به رشد تامین زیرساخت های کمپ گردشگری آینالو تداوم دارد، گفت: با توجه به موقعیت خاص این منطقه و قرار گرفتن آن در اولویت مسیرهای سفر گردشگران و نیاز مبرم به تامین امکانات اولیه برای رفاه حال مسافران، تاکنون مراحلی اعم از تکمیل پروژه کمپ گردشگری آینالو شامل کف سازی، عملیات خاکبرداری و مسطح سازی، احداث سرویس بهداشتی و زیرسازی آن به انجام رسیده است.
وی، احداث ساختمان های بین راهی در سه منطقه سراهی سوتن، مرزآباد و لاریجان، اجرای سنگ فرش برای ایجاد مسیر مشخص سواره رو و پیاده رو در داخل کمپ آینالو در راستای حفظ محیط زیست و نظم بخشیدن به ساختار احداثی کمپ را از دیگر اقدمات میراث فرهنگی و گردشگری استان در این منطقه بیان کرد.
آبدار با بیان اینکه تامین زیرساخت های توسعه گردشگری آذربایجان شرقی به طور مستمر در حال پیگیری است، به تداوم اجرای پروژه های زیرساختی گردشگری در شهرستان خداآفرین اشاره کرد و افزود: معرفی و اطلاع رسانی دقیق جاذبه های گردشگری این شهرستان امری ضروری است که به همین منظور پروژه های تکمیل زیرساخت های کمپ گردشگری آینالو در اولویت قرار گرفته است.
وی به برنامه های آتی این اداره کل در راستای تسهیل در مراحل اجرایی پروژه های زیرساختی گردشگری خداآفرین اشاره و اضافه کرد: با توجه به برخورداری خداآفرین از ظرفیت گردشگری طبیعی و وجود رودخانه ارس در جوار این شهرستان، گستردگی محل های نیازمند احداث زیرساخت های گردشگری براساس اولویت بندی در دستور کار قرار دارد.
آبدار میزان هزینه لازم برای ادامه پروژه های عملیاتی در کمپ گردشگری آینالو را 30 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: احداث راه دسترسی و ورودی به کمپ، احداث منبع آب و تاسیسات مکانیکی برای انتقال آب به سایر نقاط کمپ، سوئیت های اقامتی کوتاه مدت، مجتمع بین راهی در مسیر گردشگری به طرف دره مکیدی و جانانلو به طرف کلیبر و ورودی مسیر روستای وینق از جمله برنامه های آتی این اداره کل است.
به گزارش ایرنا، شهرستان خداآفرین با جمعیت 35 هزار نفر در فاصله 253 کیلومتری شمال شرقی تبریز قرار دارد که با بهره مندی از قسمتی از زیست کره ارسباران در زمره شهرستان های دارای ظرفیت بالای گردشگری قرار گرفته است.
ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس که بخشی از آن در محدوده شهرستان خدا آفرین واقع است، زمینه برای فعالیت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در این شهرستان را فراهم کرده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.