معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از رشد 15 درصدی صدور مجوز نشر کتاب در استان در سال ٩٧ خبر داد . 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، وحید حسین‌زاده با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمار مقایسه‌ای سال ٩٦ و ٩٧ ارائه شده از سوی دبیرخانه هیات نظارت بر نشر کتاب کشور، صدور مجوز نشر در آذربایجان‌شرقی پانزده درصد افزایش و از رقم ١٧١٩ در سال ٩٦ به ١٩٨٤ در سال ٩٧ افزایش یافته است .
وی افزود: به تفکیک موضوع در موضوع کلیات انتشارات ٣١ عاشورا، در موضوع دین انتشارات عاصم، در موضوع علوم اجتماعی انتشارات پژوهش‌های دانشگاه، در موضوع هنر انتشارات طنین دانش،‌ در موضوع ادبیات انتشارات اختر و در موضوع کودک و نوجوان انتشارات فرشته بیشترین آمار نشر کتاب را به خود اختصاص دادند . 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: سال ٩٧ انتشارات اختر با ١٣١ عنوان کتاب منتشر شده که ١٠٠ عنوان آن تالیف و ٣١ عنوان آن ترجمه بوده، در رده‌ی اول نشر کتاب در استان و در سطح کشور نیز جزو پنجاه ناشر پرکار سال ٩٧ قرار دارد . 
وی گفت: سال ٩٧، آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ی نشر کتاب پس از تهران، قم و خراسان رضوی از نظر آمار کتاب‌های منتشر شده، در رده‌ی چهارم کشوری قرار گرفت .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.