یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کتاب در قالب 300 هزار جلد در موضوع های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ادبیات، کودک و نوجوان و ... در این استان چاپ و منتشر شده است.
وی با ذکر اینکه اکنون 30 ناشر در استان ایلام فعالیت دارند، ادامه داد: هم اینک نزدیک به سه هزار نویسنده و مولف در استان فعالیت می کنند.
معاون فرهنگ و ارشاداسلامی ایلام به حمایت های این اداره کل از ناشران اشاره کرد و یادآور شد: طی سال جاری توسط کمیته استانی خرید کتاب طی 2 مرحله در مجموع یک میلیارد ریال از آثار مولفان استان ایلام خریداری شده است.
قیطانی حمایت پیش از چاپ برای آثار فاخر و ارزشمند که دارای شرایط ویژه از لحاظ پژوهشی بودن، نو بودن، آثار فاخر مرتبط به فرهنگ بومی و محلی را از دیگر حمایت های این اداره کل در حوزه نشر عنوان کرد.
به گفته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، از مجموع آثار خریداری شده 430 میلیون ریال در حمایت از آثار فاخر حوزه موسیقی، ادبیات شفاهی بومی، محلی استان بوده است.
وی اهدا کتاب به مراکز فرهنگی، مساجد و مراکز آموزشی به مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های این اداره کل در سال جاری برشمرد.
قیطانی صرف 2 میلیارد و 700 میلیون ریال برای حمایت از کتابفروشی های استان و توزیع کتب نفیس به ارزش حدود 600 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های حوزه نشر استان در سال جاری برشمرد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.