حمید شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات لایروبی در رودخانه های صوفی چای، مردق، کهلان و لیلان چای در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک تمامی مسیر رودخانه ها لایروبی خواهد شد.
وی افزود: چهار اکیپ برای رفع موانع حادثه ساز در چهار منطقه شهرستان مستقر شده اند و ماشین آلات سنگین در حال لایروبی مسیر رودخانه های شهرستان هستند.
وی گفت: 2 دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و 5 دستگاه کمپرسی در بخش سراجو، یک دستگاه لودر، چهار دستگاه بیل مکانیکی و 5 دستگاه کمپرسی در بخش مرکزی، 2 دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و 6 دستگاه کمپرسی در مسیر روستاهای آشان و آهق در حال لایروبی و رفع موانع حادثه‌ ساز در رودخانه‌ های دائمی کوه سهند هستند.
شکری اضافه کرد: همچنین 2 دستگاه بیل مکانیکی در منطقه قره برقع در حال آزادسازی نقاط حادثه خیز و رفع موانع رودخانه در حال فعالیت هستند.
وی با تقدیر از عملکرد دهیاران و تمامی مسئولان متولی شهرستان گفت: تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی با تمامی ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و امیدواریم هیچ گونه آبگرفتگی درمناطق شهری و روستایی در شهرستان نداشته باشیم.
وی گفت: در چند روز گذشته بیش از هفت کیلومتر از نقاط حادثه‌ ساز در مسیر رودخانه‌ های شهرستان آزادسازی و رفع موانع شده است.
شکری ادامه داد: با توجه به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه ها در روزهای آینده و همچنین احتمال ریزش کوه، مسافران نوروزی و روستائیان شهرستان از تردد و مسافرت های غیرضروری و از اسکان و ایستادن در مجاور رودخانه ها و پل ها خودداری کنند.
وی گفت: تذکرات و هشدارهای لازم از سوی تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان به تمامی روستائیانی که در نقاط حادثه خیز و حریم بستر رودخانه اماکن مسکونی، زراعی و دامداری دارند، داده شده است.
شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز با سه هزار و 120 هکتار، دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است، این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع و چهار رودخانه دائمی صوفی چای، مردق، کهلان و لیلان چای کوه سهند در محدوده این شهرستان قرار دارند.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.