علی امیری راد روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه در خداآفرین به جهت پوشش گیاهی و نوع آب و هوا تهدیدات کلی و جدی متصور نیست، افزود: لازمه برنامه ریزی توجه به گذشته شهرستان و مناطق سیل خیز است و با توجه به پیش بینی هواشناسی با بارش های سنگین و بی سابقه برای امسال، باید جهت کاهش تهدیدات تلاش شود.
وی فعال سازی بی سیم های شهرستان، ایجاد دیوار حائل، لایروبی مسیل ها، باز کردن دهانه پل ها، آزادسازی بستر اراضی کشاورزی، اطلاع رسانی، اخطار و هشدار به واحدهای مسکونی و ساخت و سازها در روستاهای در معرض خطر سیل و ریزش سنگ به ویژه روستاهای حاشیه جاده ها و کنار رود ارس و بالادست سد خداآفرین را از جمله مواردی برشمرد که باید بررسی شود.
امیری راد با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های دولتی و خصوصی باید در مدیریت بحران همکاری کنند و عدم همکاری آنان و قصور در مواقع بحرانی توجیه پذیر نیست، اظهار داشت: اعضای ستاد مدیریت بحران، نیروهای امدادی، خدمات رسان و مدیران دستگاه ها باید تا پایان تعطیلات به صورت آماده باش در محل خدمت خود حضور داشته باشند.
شهرستان خداآفرین با مساحت یکهزار و 520 کیلومتر مربع و با جمعیت 35 هزار نفری در فاصله 220 کیلومتری شمال مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
این شهرستان دارای یک شهر، سه بخش، هفت دهستان و 204 پارچه روستا است.
3071/3038/7468
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.