سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی تمهیدات پلیس راه  در عید نوروز را تشریح کرد.
 سرهنگ رضا کریمی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: طرح پلیس راهور از ۲۵ اسفند ماه در سراسر کشور آغاز و تا روز یکشنبه ۱۸فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت.
وی گفت: شعار نوروزی پلیس راهور، «نشاط بهاری نظم و قانون مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر است» که رعایت این مسائل باعث می‌شود در بعد انتظامی و ترافیکی شاهد امنیت نوروزی باشیم.
وی بیان کرد: باتوجه به این‌که آذربایجان شرقی دارای جاذبه‌های توریستی و گردشگری است، حجم تردد قطعا افزایش می‌یابد؛ بنابراین پلیس راهور با بررسی مشکلات ترافیکی تعطیلات نوروز گذشته و حضور پررنگ در محورهای مواصلاتی استان سعی کرده است تا خدمات بهتری را برای مسافران درنظر بگیرد.
وی ادامه داد: در طرح نوروزی از ۱۸۰ تیم محسوس و نامحسوس به منظور رصد کنترل تخلفات در محورهای مواصلاتی استان استفاده می‌شود و همچنین ۶۲۰ نفر به‌کار گرفته شده است تا در محورهای مواصلاتی استان مستقر شوند.   وی  با اشاره به توقیف نشدن خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان خلافی دارند، افزود: خودرو ها از ۲۸ اسفند تا ۱۷ فروردین توقیف نمی شوند و مردم نیز باید مسائل ایمنی را رعایت کنند.
سرهنگ کریمی نژاد عنوان کرد: همچنین عیدی دیگر پلیس به مردم این است که خودروهایی که به علت تخلفات رانندگی توقیف و یا در پارکینگ‌ها هستند از ۲۵ اسفند ماه ترخیص شده‌اند.
با اشاره به این‌که ۵۷ دوربین در جاده‌های استان بر وضعیت رانندگی نظارت دارند، گفت: هدف از نصب این دوربین‌های هوشمند، ثبت تخلفات رانندگی، نمره منفی گواهینامه، ثبت خلافی خودروها و ثبت خودروهای فاقد معاینه فنی است.
سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه سال ۹۶  تا پانزدهم فروردین سال ۹۷ در آذربایجان شرقی ۲۶ فقره تصادف رخ داده است که در این تصادفات ۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی تصریح کرد: بیشترین تصادفات به علت خستگی، انحراف به چپ و عدم  توجه به جلو اتفاق افتاده است.
سرهنگ کریمی نژاد با اشاره به وضعیت جاده های استان در ایام نوروز توصیه کرد رانندگان با سرعت مطمئن و رعایت قوانین، سفری امن را انجام دهند و پیش از سفر نیز از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کنند.
وی گفت: همچنین ضروری است تا رانندگان از شتاب و عجله بی مورد پرهیز کرده و استفاده از کمربند ایمنی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.