به گزارش ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در جلسه سیاست گذاری و تصمیم گیری در مورد مشارکت شهرداری در امور سرمایه گذاری اظهار داشت: ایجاد فرصت ها و ظرفیت های جدید در بخش های مختلف و ارائه آنها به صورت کارشناسی به سرمایه گذاران و تعریف طرح های بزرگ و قابل اجرا باید در اولویت های مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید فراخوان تمامی پروژه ها به صورت هم زمان اعلام شود، گفت: پروژه پردیس سینمایی، ترمینال قدیم و شهربازی از جمله پروژه هایی هستند که باید تکلیفشان مشخص و به بخش خصوصی و سرمایه گذار واگذار شوند.
شهردار مراغه نیز در این جلسه گفت: 80 پروژه سرمایه گذاری از سوی مدیریت شهری مشخص و معرفی شدند که از این تعداد طرح توجیهی 20 پروژه آماده و فراخوان 10 پروژه نیز به زودی منتشر می شود.
محمدرضا احمدی افزود: راه اندازی قایق پارویی در مجتمع تفریحی – ورزشی سویوق چای(صوفی چای)، طراحی و احداث تالار کودک در پارک بانوان، پل های عابر پیاده مکانیزه، راه اندازی پیست سگوی و اسکوتر در پارک یادگاران، طراحی کافی شاپ پل غفاریه ( سینیخ کؤرپو)، طراحی و احداث خدمات خودرویی ترمینال تبریز، طراحی کافی شاپ و بستنی پارک یادگاران، طراحی و احداث کافی شاپ و رستوران معلق در بوستان یادگاران، طراحی واحد های تجاری زیر پل های عابر پیاده و احداث 126 دستگاه کانکس در سطح شهر ازجمله این پروژه هاست.
وی محل احداث پل های عابر پیاده مکانیزه را در ورودی محله باغ بیگم( به یین باغی) و ورودی خیابان جانبازان اتوبان امیرکبیر عنوان کرد و گفت: این پروژه ها با هدف ارتقا بخش ایمنی معابر در سطح شهر، تسهیل در عبور و مرور عابران پیاده در سطح شهر در راستا رعایت حقوق شهروندی، کاهش تصادفات وسائط نقلیه با عابران پیاده در سطح شهر و ایجاد اشتغال و درآمدزایی انجام می شوند.
احمدی گفت: شهرداری و شورا اسلامی شهر فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی و زمینه مشارکت بخش خصوصی را با ارائه بسته های مشارکتی تسهیل می کند.
وی اضافه کرد: شناسایی فرصت های ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری با استفاده از ظرفیت متخصصان و صاحب نظران ، تعریف فرصت های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران با مشارکت همه دستگاه های ذیربط از جمله اولویت های مجموعه مدیریت شهری در مراغه است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.