جواد رحمتی عصر دوشنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان و کارگروه بسیج سازندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه از شروع انقلاب برای محرومیت زدایی روستاها، نهادی به نام جهاد سازندگی تشکیل یافت، اظهار داشت: فعالیت‌های جهاد زمانی رخ داد که تجربه توسعه روستایی نداشتیم و فقط نگرش محرومیت زدایی بود که اکنون رویکرد باید از تامین حداقل نیازهای آب و برق به توسعه روستایی تغییر یابد.
وی با بیان اینکه اکنون بحث معیشت اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی است و باید منابع را به این سمت جهت رشد اقتصادی سوق دهیم، افزود: اگر اقتصاد بومی روستاها و مناطق محروم را توسعه دهیم، می‌توانیم به آینده روستاها امیدوار بوده و از رشد حاشیه نشینی شهرها جلوگیری کنیم.
رحمتی با بیان اینکه متولی مشخصی برای روستاها وجود ندارد ولی نهادها به صورت موازی برخی اقدامات را انجام می‌دهند، گفت: تنها نهادی که فرابخشی و برای هماهنگی راه اندازی شده، اداره کل روستایی استانداری است .
وی اظهار داشت: تاسیس نهادی که مسایل روستا را مدیریت کند، تاکنون بنابه دلایلی محقق نشده است لذا باید این موضوع را با هماهنگی تنگاتنگ بین بخشی حل کنیم.
رحمتی با بیان اینکه ضروری ترین موضوع قبل از اجرای هر پروژه‌ای در روستاها، رسیدگی به معیشت مردم است، ابراز داشت: معیشت مردم از احداث مسجد و غسالخانه در روستاها مهم تر و اولویت دارتر است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: معتقدم در زمینه مسکن مهر هم باید اول مدرسه ساخته می‌شد، سپس مسجد احداث می‌شد چرا که اینها نیاز واقعی و اولویت دار مردم در مناطق محروم است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.