به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرند با بیان اینکه اعضای ستاد باید آگاه به موضوع بوده و به آن اشراف داشته باشند، افزود: اصلی ترین هدف ما این است که نسبت به بحث مواد مخدر آشنایی داشته و سپس از طریق رفتارهای صحیح با آن مبارزه کنیم.
وی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید راهکارهای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر را تولید کرده و با این آسیب، که مخرب سرنوشت بشری است، مقابله کنند.
گرشاسبی با اشاره به نقش دشمن در شیوع اعتیاد به مواد مخدر، گفت: رفتارهایی در این خصوص در میان جوانان شکل می گیرد که علاوه بر روند طبیعی، نقش دشمن نیز در آن مشاهده می شود که هدف شان در اختیار گرفتن نسل جوان ما است.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی در مورد آسیب های اعتیاد، اظهار داشت: هدف ما در شهرستان باید پیشگیری از اعتیاد نسل جوان به مواد مخدر و درمان معتادان باشد.
گرشاسبی با بیان اینکه رفتارهای دشمن بر ضد کشور با برنامه و هدف خاصی انجام می شود، گفت: ضروری است در برابر هجمه های فرهنگی دشمن، عوامل بازدارندگی را مشخص کرده و سپس راهکارهای متناسب جهت مقابله با آن را پیدا کنیم.
فرماندار مرند تاکید کرد: مسئولان باید عالمانه و با رابطه دلی با شیوع اعتیاد به مواد مخدر مبارزه کرده و با حفظ نسل در اختیار، حرکت ویران گرانه غرب را خنثی کنند.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع تربیت، اظهار داشت: تربیت و آموزش باید همیشه و در همه سطوح انجام شود تا با تربیت نسل آگاه ، در راستای کسب موفقیت گام برداریم.
فرماندار مرند همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزش پیشگیری از اعتیادگفت: در آموزش های ارائه شده حوزه آگاه سازی نسبت به خطرات مواد مخدر، گروه مخاطب را باید شناسایی کرده و موجب بازخورد مثبت این دوره ها شد.
وی همچنین بزرگ ترین دغدغه اولیا را نوع تعامل با جوانان بیان کرد و افزود: با توجه به تغییر نسل، طرز تفکر و رفتار اولیا نیز باید تغییر یابد تا از ایجاد گسست بین دو نسل جلوگیری شود.
9916/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.