طاهر روحی روز یکشنبه در جلسه تخصصی بررسی صادرات و واردات از منطقه آزاد ارس اظهار داشت: بازگشت تحریم ها فعالیت مناطق آزاد را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است اما می توان با اتخاذ تصمیم های به موقع و درست شاهد نقش‌آفرینی پررنگ تر این مناطق در کاهش اثرات تحریم ها شد.
وی با اشاره به اولویت بندی واردات صورت گرفته از طریق منطقه آزاد ارس، گفت: در حال حاضر تامین کالاهای ضروری و به خصوص مواد اولیه در اولویت واردات قرار دارد.
روحی یادآوری کرد: اگر سهمیه ای برای مناطق آزاد در بحث واردات در نظر گرفته شده است، قرار نیست این سهمیه به کالاهای لوکس اختصاص داده شود.
وی با اشاره به واگذاری بخشی از اختیارات وزارت صمت به استان ها گفت: در بحث ثبت سفارش کالا اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با توجه به ماموریت های محوله باید با ارتباط مناسب با منطقه آزاد ارس در راستای کاهش مشکلات قدم بردارد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات تجار در خصوص ثبت سفارش و ترخیص کالاهای مسافری انبار شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص رفع مشکلات مربوطه اتخاذ شد.
نطقه آزاد ارس با بیش از 50 هزار هکتار وسعت در حاشیه رودخانه مرزی ارس در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.
در این منطقه دو گذرگاه مرزی رسمی و گمرک های جلفا و نوردوز وجود دارد و فاصله آن تا خاک ترکیه نیز کمتر از 150 کیلومتر است.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.