به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تبریز در حضور نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری، افزود: اگر چرخ های فعالان اقتصادی بچرخد، می توانیم بگوییم که مستقل هستیم و اگر آن ها با مشکل مواجه شوند ما نیز دچار مشکل خواهیم شد.
وی یادآوری کرد: اگر دولت می خواهد سرپا بایستد باید بستر لازم برای رونق کسب و کار فعالان اقتصادی را فراهم کند.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات فعالان اقتصادی را باید حل کرد تا آن ها راحت تر، درست تر و با قدرت کار کنند، زیرا آن موقع مملکت سرپا خواهد ایستاد.
پزشکیان ادامه داد: باید 24 ساعت یا یک هفته وقت بگذاریم و هر مشکلی را که در این زمینه وجود دارد، حل کنیم تا فعالان اقتصادی کار خود را انجام دهند و این کار نیاز به عزم جدی دارد.
وی از اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل فعالان اقتصادی خبر داد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دولت به بخش خصوصی اعتماد ندارد و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد کشور به توسعه نمی رسد.
شهاب الدین بیمقدار افزود: دولت باید در تصمیم سازی ها از نظرات بخش خصوصی استفاده کند و در صورت حمایت نکردن از بخش خصوصی و صادرکنندگان، واحدهای تولیدی و صادراتی تعطیل خواهند شد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در شرایط حساس کنونی باید به تولید و رفع موانع تولید کمک کرد و دولت نیز برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در کنار بخش خصوصی است.
محمدرضا پورمحمدی، خواستار اجرایی شدن مصوبات این جلسه شد و افزود: افزایش اختیارات استانی موجب حل بخش زیادی از مشکلات فعالان اقتصادی استان می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به نحوه و اهداف تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی و نمایندگان فعالان اقتصادی به عنوان مشاوران امین دولت بر اساس مولفه های رقابت پذیری و توسعه جامعه اقتصادی، نظرات و راه حل های منطقی پیشنهاد می کنند.
صمد حسن زاده با بیان اینکه تاکنون به این نظرات کمتر توجه شده است، پیشنهاد داد برای نتیجه گیری از تلاش نمایندگان بخش خصوصی، کارگروهی با حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه های کار و امور اجتماعی، اقتصاد و دارایی و کشور، نمایندگان مجلس و اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل شود تا مصوبات شوراهای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شود.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تبریز تاکنون 49 جلسه برگزار کرده است، یادآوری کرد: در صحن شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی 354 مصوبه تصویب شده که از این تعداد 207 مورد استانی و 147 مورد پیشنهاد برای رفع نارسایی ها در سطح ملی بوده که 10 مورد از آن ها در سطح ملی اجرا شده است.
8023//518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.