اولین همایش «آشنایی با بازار های مالی و سرمایه‌گذاری در بورس» با همکاری مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی آذربایجان (دفتر آموزشی بناب) و موسسه ارزش آفرینانه مالی بازار سرمایه - اولین مرکز تخصصی بورس در منطقه شمال غرب کشور به ریاست فرماندار شهرستان بناب و با حضور اساتیدی نظیر دکتر برادران و دکتر شکوری در محل سالن جلسات فرمانداری بناب برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در این همایش که مدیران سازمان‌ها، مدیران عامل کارخانجات، صاحبان صنایع، اساتید دانشگاهی و دانشجویان حضور داشتند، امین رفیعی - فرماندار بناب در خصوص مزایای سرمایه‌گذاری در بورس و پتانسیل‌های بناب در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و خدمات سخنرانی کرد.
سپس دکتر رسول برادران - دانشیار گروه حسابداری و‌ تحلیل‌گر و مدرس بازار سرمایه در خصوص معرفی بازارهای مالی، ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها و معرفی بازارهای بورس و فرابورس مطالبی برای حاضران بیان کرد.
شناخت روند حرکتی قیمت‌های سهام، ایجاد مهارت بررسی‌های تکنیکالی سهام، شرکت‌های بورسی، تابلوخوانی، انواع روندها، انواع الگوها، الگوهای هارمونیک و ... سایر محورهای سخنرانی دکتر برادران بود.
همچنین دکتر احمد شکوری - تحلیل‌گر بازار سرمایه از برگزاری دوره‌های تخصصی بورس برای فعالان اقتصادی، مدیران، اساتید، دانشجویان و سایر اقشار علاقه‌مند در بناب با همکاری مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی آذربایجان دفتر آموزشی بناب خبر داد و گفت: موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه جهت کمک به شرکت‌های مستقر در شهرستان بناب برای پذیرش در بازار فرابورس آمادگی لازم را دارد.
مبانی و اصول سرمایه گذاری در بورس، شناخت باازرهای مالی و چگونگی ورود و سرمایه‌گذاری، ایجاد مهارت سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها و خرید و فروش آن، انواع دارایی‌های‌ مالی، تاریخچه بورس در ایران و جهان، شاخص‌های بورس، شرایط پذیرش شرکت‌ها، ساز و کار معاملات در بورس، شاخص‌های بورس، تحلیل صورت‌های مالی، ارزیابی سهام و ریسک و بازده و استرتژی سرمایه‌گذاری از دیگر مباحث ذکر شده توسط شکوری بود.
به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از محل برگزاری دوره‌های تخصصی بورس در شهرستان بناب بازدید شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.