حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) با برکت ترین مولود تاریخ بشریت است، افزود: آن بانوی بزرگ اسلام نقش همسرداری را به خوبی ایفا کرد.
وی اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) با اطلاعی که از ضرورت این نقش داشتند آن را برجسته می ‌کردند، به حدی که امیرالمومنین(ع) به دفعات به تمجید آن بانوی بزرگوار پرداخته و به وجودشان افتخار می‌ کردند.
وی از حضرت فاطمه (س) به عنوان با برکت ترین مولود تاریخ بشریت نام برد که از دامانش شجره طیبه امامت رشد کرد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: آن حضرت اخلاق نیکو را از پدر بزرگوارشان یاد گرفته و به ارث بردند و در خلق و خوی آیینه تمام نمای پدر بزرگوارش بودند.
وی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از چنان مرتبه ایمانی، تربیت اخلاقی و معرفت ایمانی برخوردارند که به مقام عصمت نائل شده‌ اند و خصوصیات اخلاقی، فردی و اجتماعی ایشان باید الگوی بانوان جهان و به ویژه بانوان مسلمان قرار بگیرد.
حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه معرفت، علم به دین اسلام، جهاد و ایثار از ابتدا در شخصیت حضرت زهرا(س) شکل گرفته است، گفت: این بانوی گرامی اسلام از صدر اسلام در کنار پیامبر اکرم حضور داشت و نقش مؤثری در اوج گیری دین خدا یفا کردند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.