حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در همایش چهار هزار نفری دانش آموزان حافظ جزء سی ام قرآن کریم در مصلای تبریز، اظهار داشت: به شما دانش آموزان حافظ جزء سی قرآن تبریک می گویم برای این که حفظ قرآن امتیاز ویژه ای است و کار بزرگی کرده اید.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه حفظ قرآن به تنهایی کافی نیست، افزود: باید با مفاهیم آن نیز آشنا شده و به سفارشات آن عمل کنید.
وی، تقارن این مراسم با ایام خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) را به فال نیک گرفت و گفت: ما باید به نوجوانان و دانش آموزان حافظ قرآن افتخار کنیم، این دانش آموزان، مایه افتخار کشور هستند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز دانش آموزان کشور به برکت قرآن در سطح بین المللی موفقیت و افتخار کسب می کنند، افزود: نوجوانان باید قدر این نظام را بدانند برای اینکه امروز تمام موفقیت های ما در کشور و منطقه به برکت قرآن است.
حجت الاسلام آل هاشم با مقایسه جایگاه قرآن در قبل انقلاب و بعد از انقلاب و با اشاره به مهجور بودن آن در گذشته، اظهار داشت: در گذشته قرآن فقط به مراسم عزا و سفره عقد ختم می شد اما امروز در بطن جامعه جاری است.
وی با بیان اینکه معیار دختران نمونه در زمان حاضر با معیار دختران نمونه قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: قبل از انقلاب روز زن و مادر در 25 آذر ماه ( روز تولید مادر فرح ) برگزار می شد، اما بعد از انقلاب روز میلاد حضرت فاطمه به عنوان روز گرامی داشت مقام زن و مادر انتخاب شد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه وظایف سنگینی در قبال قرآن داریم، گفت: امروز باید محلات، مساجد، ادارات و نقطه به نقطه میهن اسلامی فضای قرآنی داشته باشد.
حجت الاسلام آل هاشم خطاب به دانش آموزان گفت: شما دختران مایه افتخار اسلام و نظام هستید و باید امور واجب را به نحو احسن به جا بیاورید و هیچ چیز مهم تر از نماز نیست.
وی عفت و حیا را از ویژگی های مهم دختران دانست و افزود: مواظب حجاب های خود باشید و از همان دوران ابتدایی به حفظ حجاب عادت کنید تا در آینده فرد متدین و محجبه کشور باشید.
امام جمعه تبریز نوجوانان را به مطالعه بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب دعوت کرد و گفت: رهبر مقام معظم به نسل جوان امیدوار هستند و به آن ها اعتماد دارند و آینده کشور را آینده جوانان و رمز موفقیت کشور را سپردن امور به جوانان می دانند.
حجت الاسلام آل هاشم خطاب به دانش آموزان گفت: شاید تا امروز به خاطر دوری راه توفیق حضور در مصلی را نداشتید، شما مادران و پدران خود را دعوت کنید و روزهای جمعه در مراسم نماز جمعه شرکت کنید.
همایش چهار هزار نفری دانش آموزان حافظ جزء 30 قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی تبریز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.