به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز شنبه در نشست کمیته سوادآموزی مراغه با اشاره به روند رو به رشد توسعه سواد آموزی در شهرستان گفت: در حال حاضر 93.6 درصد جمعیت شهرستان سواد خواندن و نوشتن دارند.
وی ادامه داد: در راستای ریشه کنی کامل بی سوادی امسال یک هزار و 504 نفر در دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد آموزی شهرستان شرکت کرده اند.
اسلامی اضافه کرد: اجرای طرح خواندن با خانواده برای 858 سوادآموز و طرح انشا نویسی برای 357 نفر از جمله اقدامات فرهنگی و آموزشی برای توسعه سوادآموزی بوده که در شهرستان به اجرا درآمده است.
وی گفت: شناسایی لایه سخت اجتماعی مهم ترین چالش پیش روی سوادآموزی در این شهرستان بوده و این امر نیازمند همراهی و همکاری تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی است.
وی افزود: همچنین برای ساماندهی اطلاعات تحصیلی دانش آموزان، اطلاعات و کارنامه های درسی آنان از سال 1355 تاکنون در سامانه ای هوشمند جمع آوری و طبقه بندی شده است.
اسلامی ادامه داد: اجرای طرح آموزش فرد به فرد و نیز ارائه خدمات آموزشی برای 17 روستای زیر پنج دانش آموز از جمله اقداماتی است که برای توسعه تحصیلی دانش آموزان در مناطق محروم در این شهرستان انجام می شود.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه گفت: جذب بی سوادان و توسعه سوادآموزی مستلزم فرهنگ سازی است.
نقی مسکینی افزود: برای این منظور باید از ظرفیت بخشداری ها و دهیاران استفاده و ریشه یابی های لازم و ضروری برای پایش اطلاعات سوادآموزی انجام شود.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.