احمد دادرس فیاض روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره همزمان با جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مدت چهار روز از 26 تا 29 بهمن برگزار می شود.
وی ادامه داد: پس از انتشار فراخوان برگزاری این جشنواره، تعداد ٢٦ متن نمایشی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ١٦ گروه جهت بازبینی اعلام آمادگی کردند و هیات بازبینی در نهایت هشت گروه نمایشی را جهت شرکت در جشنواره انتخاب کردند.
وی اضافه کرد: نمایش‌های 'خشم و هیاهو' به کارگردانی امیر شهبازی ‌نژند، 'در اسکله ' به کارگردانی ناصر سعیدی، 'سرگشتگی' به کارگردانی سلاله تمکین ‌وش، ' تنهایی' به کارگردانی علی جباری و 'من آنجا نیستم ' به کارگردانی سعید علمی در بخش مسابقه‌ صحنه‌ ای برگزیده شده و به نمایش درخواهند آمد.
وی گفت: همچنین نمایش ‌های 'سینیخ کونول' (دل شکسته) به کارگردانی زینب خیری، 'هملت در میدان جنگ' به کارگردانی سعید برومند مطلق و 'خرده نان' به کارگردانی حامد جودی در بخش نمایشنامه‌ خوانی آثاری هستند که جهت شرکت در جشنواره انتخاب شدند.
دادرس فیاض افزود: یازدهمین دوره‌ جشنواره‌ تئاتر مردم در این شهرستان در حالی برگزار می ‌شود که هنرمندان نوپای بسیاری از مسیر همین جشنواره توانسته ‌اند رشد و پرورش یافته و به جامعه‌ هنری معرفی می شوند.
وی ادامه داد: این جشنواره در عمل در دستیابی به هدف بلند مدت خود به طور چشمگیری موفق بوده و حضور گروه‌ های جوان در اجراهای عمومی و جشنواره‌ های مختلف موید این نکته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جشنواره‌ های تئاتر محل همایش و همبستگی و وحدت هنرمندان نیز است از این رو، در این دوره به منظور هم‌ اندیشی و تعامل هنرمندان هنرهای نمایشی شهرستان از هنرمندان جوان در کنار هنرمندان پیشکسوت جهت انتخاب آثار دعوت به عمل آمده و این روند در سال‌ های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره‌ تئاتر مردم از ٢٦ لغایت ٢٩ بهمن ماه در تالار صوفی مراغه برگزار می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.