امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر این که نمی‌توان انقلاب اسلامی را با دعوا و متمهم کردن یگدیگر پیش برد، گفت: مگر ما انقلاب را به وجود آورده‌ایم که امروز دعوای سهم می‌کنیم، شخصیت بزرگی که شرق و غرب از او حمایت می‌کرد، ادعایی نداشت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در ویژه برنامه گرامیداشت فجر فاطمی که در مسجد دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: اگر از کسانی که زمان پیروزی انقلاب، توانایی تجزیه و تحلیل داشتند سوال کنیم، خواهیم دید که معتقدند پیروزی انقلاب به یک باره اتفاق افتاد و حتی حضرت امام (ره) نیز در حین امیدواری به پیروزی انقلاب، پیش‌بینی در این خصوص نکرده بودند.
وی تصریح کرد: در هیچ یک از روزنامه‌ها و تحلیل‌های وقت نیز هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده و این پیروزی از طرف خدا بود، از این رو است که خداوند می‌فرماید به من امید داشته باشید.
رییس حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که ایمان و عمل، لازم و ملزوم هم هستند، گفت: در آیات قرآنی فقط پیروی از رسل کافی نبوده و ایمان به رسل لازم است.
وی افزود: اگر عمل کافی بود، خداوند می‌فرمود که اطاعت صرف از پیامبر کافی است، این مهم نه تنها در مورد پیغمبر بلکه در مورد تمامی انبیاء صادق هست.
وی تاکید کرد: خداوند همه چیز را با واسطه به دست بندگانش می‌رساند، ملائک سبب تمام مسائل مادی و معنوی هستند و باید به آن‌ها نیز ایمان داشته باشیم، چرا که آن‌ها از ما مراقبت می‌کنند، چنانچه خداوند نیز فرموده است دو فرشته از بدو تولد تا دم مرگ مراقب انسان هستند.
مطهری اضافه کرد: ملائک موظفند در صورتی که کسی صله ارحام بکند، یک الی 30 سال به عمر او بیفزایند، در صورت داشتن توحید و ایمان، نماز ما واقعی خواهد بود و ملائک نیز به ایمان و اخلاق توجه می‌کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.