محمد اشجعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش باران و برف، مه و کاهش نسبی دما می شود.
وی با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه روز شنبه بیشتر می شود، اظهار داشت: در پی نفوذ این سامانه و کاهش دما، وزش باد و بارش برف در جاده های مواصلاتی به ویژه گردنه های کوهستانی، احتمال کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد، اقدام های پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از بروز حوادث و خسارت های احتمالی به عمل آید.
اشجعی ادامه داد: هم اکنون کلیبر با 8 درجه سانتی گراد بالای صفر و بستان آباد با 8 درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز 2 درجه زیر صفر است.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.