جعفر سمساری روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اعلام کرد: این جشنواره در تاریخ ٢٥ بهمن ماه برگزار می شود.
وی معرفی کارفرمایان حامی کارگر با هدف تعمیم و گسترش فرهنگ بیمه و تأمین اجتماعی در راستای صیانت از نیروی کار را از برنامه های فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این جشنواره از ١٨ نفر از کارفرمایان در سطح استانی و یک کارفرما در سطح ملی تجلیل می شود.
وی با اشاره به شرایط اقتصاد داخلی و بین المللی، خروج از وضعیت موجود و رونق تولید و اشتغال را مستلزم همدلی و همراهی کارفرمایان، کارگران و نهادها و سازمانهای خدمت رسان دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد اقتصادی با برون داد اجتماعی، همواره حامی نیروهای مولد جامعه در تولید است.
سمساری با بیان اینکه ایجاد تعادل بین مطالبات کارفرمایان و کارگران از کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی است، بر ضرورت ایجاد امنیت و آرامش نیروی کار و تضمین آتیه آنان تاکید کرد.
وی با اعلام اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان ماهانه بیش از ٣٢٠ میلیارد تومان از بابت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت در استان هزینه می کند، گفت: منبع آن حق بیمه سهم کارگر و کارفرما مقرر در قانون تأمین اجتماعی است.
سمساری، با بیان اینکه منابع سازمان تأمین اجتماعی متأثر از شرایط اقتصادی است، خاطرنشان کرد: رونق اشتغال زمینه ارتقای کمی و کیفی خدمات این سازمان را فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ٤٨ هزار کارگاه تحت پوشش شعب تأمین اجتماعی استان می باشند، تعامل با این کارگاه ها و پیگیری مطالبات آنان را از جمله مهمترین برنامه های عملیاتی اداره کل تأمین اجتماعی استان عنوان کرد.
وی گفت: در سال های اخیر ضمن برگزاری نشست های متعدد هم اندیشی با تشکل ها و نهادهای کارفرمایی و کارگری، در جهت شناسایی مشکلات و چالش های پیش رو، تلاش شده است نظرات شرکای اجتماعی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کلان مورد توجه قرار گیرد.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.