به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: اجرای عملیات این مسیر و پل وظیفه شرکت تعاونی فرهنگیان بوده که متاسفانه پس از گذشت بیش از 15 سال و به رغم اینکه شرکت هزینه آماده سازی آن را اهالی دریافت کرده راکد مانده بود.
وی افزود: با احداث و تکمیل این مسیر چندین شهرک به یکدیگر متصل و ترافیک شهری در کمربند شرقی و پل جهاد کاهش می یابد.
وی به عملیات اجرایی این پروژه اشاره کرد و گفت: عرض این پل 100 متر و ارتفاع آن 25 متر است و اجرای تعریض و آبرو سنگی از هر طرف 25 متر خواهد بود.
احمدی ادامه داد: اجرای بیش از 10 هزار مترمکعب عملیات خاکی، اجرای فضای سبز به متراژ هفت هزار و 500 مترمربع و تملک زمین به متراژ هفت هزار مترمربع از جمله مشخصات این طرح است.
وی اضافه کرد: با احداث و تعریض این پل مسیر 2.5 کیلومتری میدان دانشجو تا الغدیر کاهش یافته و بسیاری از گره های ترافیکی شهر حل خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این مراسم به گفت: برای حل مشکل ترافیک در شهر اجرای طرح های عمرانی مانند پل کوپیران ضروری و تاثیرگذار است.
احمد ملکی گفت: برای روان سازی ترافیک مراغه تعریض پل ها از راهکارهای عملی برای حل مشکل رفع ترافیک این شهر است.
وی مستندسازی طرح های عمرانی را برای تقویت زیرساخت ها و توسعه شهر ضروری دانست و گفت: پس از طراحی و برآورد هزینه در مورد این طرح ها، مستندسازی روند اجرای آنها باید در اولویت کار دست اندرکاران قرار گیرد تا الگویی برای طرح های بعدی باشد.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.