بابک محبوب علیلو روز شنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان بر جلوگیری از خروج دام زنده از استان به قصد قاچاق تاکید و اضافه کرد: طی سال جاری خروج دام زنده از استان و کشور یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز بوده است.
به گزارش ایرنا، افزایش بی رویه قیمت گوشت در آذربایجان شرقی به دلیل سوء استفاده دلالان و واسطه گران برای فروش گران تر این کالای اساسی مورد نیاز مردم در کشورهای همسایه، به یک مشکل در ماه های اخیر تبدیل شده است.
محبوب علیلو اظهار داشت: بر این اساس خروج کالاهای اساسی به ویژه دام زنده از آذربایجان شرقی به قصد قاچاق در محورهای مواصلاتی منتهی به استان آذربایجان غربی ممنوع شده است و در صورت مشاهده چنین مواردی خودروی حامل دام توقیف و راننده و عوامل مرتبط دستگیر خواهند شد.
محبوب علیلو با اشاره به دستور اکید رییس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قانونی با عوامل قاچاق کالاهای اساسی از جمله قاچاق دام، از نیروی انتظامی آذربایجان شرقی خواست تا اقدامات کنترلی را تشدید و نظارت های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: با هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم می توان از قاچاق کالاهای اساسی و دام و طیور زنده از استان به طور جدی جلوگیری کرد و اجازه فرصت طلبی به سودجویان داده نخواهد شد.
رییس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی سامانه های مربوط به پیشگیری از قاچاق کالا و ارز شامل شناسه کالا، شناسه رهگیری و سایر موارد، تمهید امکان نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل و نگهداری کالاها است، بر ایجاد دسترسی دستگاه های نظارتی و کاشف اعم از نیروی انتظامی و اداره اطلاعات به این سامانه ها تاکید کرد.
محبوب علیلو به ضرورت تامین امنیت غذایی و سلامت عمومی و اهمیت و حساسیت پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور تاکید کرد و از دستگاه های مربوطه خواست تا با اعمال نظارت مستمر بر فرآیند واردات و روند توزیع کالاهای مذکور، از بروز مشکلات در آن حوزه جلوگیری کنند.
ستان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن نزدیک به 10 میلیون واحد دامی که 45 درصد آن را دام سبک و 55 درصد را نیز دام سنگین تشکیل می‌دهد، رتبه دوم جمعیت دامی کشور را از آن خود ساخته است.
آذربایجان‌شرقی با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات دامی از مهم ترین استان‌های شمال ‌غرب کشور در تولید محصولات دامی به شمار می‌رود.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.