به گزارش ایرنا، رضا پاک نهاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تعطیلی موزه مشاغل تبریز افزود: مباحث مطرح شده مربوط به مشکلات حقوقی پیش آمده برای رضا سرابی (مسئول موزه مشاغل) و توقیف اموال وی توسط اشخاص حقیقی در شکایات مختلف است.
وی اظهار داشت: آنچه در مورد بخشی از این مجموعه و در رابطه با وسایل استاد سرابی اتفاق افتاده است، منجر به تعطیلی این مجموعه نمی شود.
شهردار منطقه 8 تبریز با رد تصمیم قطع همکاری با رضا سرابی یادآوری کرد: وی خواستار انتقال این وسایل به مکان دیگری شده اند و شهرداری منطقه 8 انتقال این وسایل را منوط به رد توقیف آن ها و ابلاغیه دادگاه می داند.
پاک نهاد با بیان اینکه مذاکرات شهرداری با استاد سرابی و ارایه پیشنهادهای مختلف به وی تاکنون به نتیجه نرسیده است، ادامه داد: مشکلات شخصی و توقیف اموال استاد سرابی با حکم دادگاه و با شکایت افراد حقیقی و پیشنهاد مبالغ غیرمنطقی برای خرید این وسایل، همواره مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات شده است.
وی با اعلام آمادگی برای میزبانی وسایل استاد سرابی و همه مجموعه داران شخصی، گفت: در صورت انتقال وسایل استاد، این بخش از موزه بازسازی شده و با وسایل بیشتر و با ارائه فعالیت های فرهنگی بیشتر به کار خود ادامه می دهد.
شهردار منطقه 8 تبریز با بیان اینکه استاد سرابی شرط ماندن خود را انتقال کل مجموعه اعم از طبقات مختلف و یخچال به ایشان و بیرون گذاشتن موزه عکس و عکاسی اعلام کرده بود، یادآوری کرد: استاد جدیدالاسلام ( مسئول موزه عکس) از ابتدا در این مجموعه حضور داشته و باید فعالیت موزه مشاغل با حضور وی ادامه یابد.
پاک نهاد ادامه داد: بخش یخچال به علت وقفی بودن آن اصلا نمی تواند در اختیار اشخاص قرار گیرد و اگر استاد سرابی در همان محدوده قبلی به فعالیت خود ادامه می داد و یا با مبالغ غیرمنطقی مذاکرات را بی نتیجه نمی گذاشت، اکنون بخشی از این موزه همچنان در اختیار وی بود و نیازی به پخش شایعات در فضای مجازی نبود.
وی با بیان اینکه یخچال صادقیه و بخش گالری و سینماتک این مجموعه هم اکنون نیز میزبان فعالیت های فرهنگی است، گفت: مجموعه موزه مشاغل، مرکزی فرهنگی است که علاوه بر موزه مشاغل، میزبان بخش های زیادی از جمله موزه عکس و عکاسی استاد جدیدالاسلام بوده و تنها در بخشی، میزبان وسایل قدیمی استاد سرابی است.
پاک نهاد افزود: علاوه بر برنامه های فرهنگی و هنری که برای این مجموعه در نظر گرفته شده، افزایش و توانمندسازی بخش یخچال وقفی صادقیه، موزه عکس و عکاسی استاد جدیدالاسلام، ایجاد فرهنگسرای بازار برای تجمیع اسناد و عکس های بازار، افتتاح رادیو بازار و نیز اکران فیلم های مستند درباره تاریخ و فرهنگ تبریز در سینما تک در دستور کار قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.