شاپور ارصلانی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کالاهای بارگیری شده در راه آه منطقه آذربایجان شامل کانتینر بار مواد معدنی، نفت کوره، آهن آلات، بالاست، اتومبیل، صفحات چوبی، زغال، سنگ روی، کودشیمیایی، کربنات سدیم، گندم، توتون، شیشه، لوازم برقی، لوله پلاستیکی و قیر بوده است.
وی با بیان اینکه این میزان بار توسط 20 هزار و 876 واگن باری جابجا شده است، اظهار داشت: در سال جاری تناژ بارگیری 36 درصد، تناژ تخلیه 56 درصد و تن کیلومتر مرزی این اداره کل 85 درصد نسبت به 10 ماه سال گذشته افزایش یافته است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: امسال میزان تن کیلومتر مرزی در این اداره کل به بیش از 354 میلیون تن کیلومتر رسید در حالی که این میزان در سال گذشته در همین مدت 192 میلیون تن بود.
ارصلانی میزان تخلیه بار اداره کل راه آهن آذربایجان در 10 ماه سال جاری را 527 هزار تن بار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 337 هزار تن بود.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.