به گزارش ایرنا وحید مجیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی ابتدا به مدت 2 تا سه ماه به صورت آزمایشی اجرا و در صورت عدم بروز مشکل خاص در دیگر شهرستان‌های استان نیز عملیاتی می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را آسان‌سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار عنوان کرد و گفت: بیماران در مراجعه به مراکز درمانی تنها با ارایه کد ملی می‌توانند از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.
مجیدی افزود: استقرار نظام الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی، صرفه‌جویی در زمان و کاغذ مصرفی و کاهش اشتباهات ناشی از نسخه‌نویسی کاغذی و اشکالات و اشتباهات دارویی از جمله مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیکی است .
مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی گفت: نرم‌افزار مورد استفاده برای نسخه‌نویسی الکترونیکی بسیار راحت و سبک بوده و قابلیت اتصال داده‌ها به سایر نرم‌افزارهای مشابه را دارد اکنون نیز در استان از سال 1393 نسبت به جایگزین کردن فعالیت‌ها توسط اینترنت به‌جای لوح فشرده اقدام شده است.
مجیدی افزود: صدور نسخه الکترونیک زیرساخت مهم برای تحول در نظام سلامت به‌شمار می‌رود و از مزایای این طرح منطقی مصرف کردن دارو است به‌طوری که اگر فردی دارویی دریافت کرده، تا زمان مقرر اتمام داروها، امکان تجویز داروی جدید برای بیمار ممکن نمی‌شود و همین موضوع مانع از مصرف بی‌رویه داروها و صدمات جدی آن به مردم می‌شود.
وی ادامه داد: این سامانه اطلاعات مربوط به هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به بیماران برای تمام پزشکان قابل رویت می‌شود، اگر بیماری طی چند روز به پزشکی مراجعه کرده باشد، سایر پزشکان از پذیرش تکراری و مجدد بیمار امتناع می‌کنند.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.