به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل هادوی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش یامچی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما هنوز جوان است، اظهار داشت: ما باید با فراهم نمودن بستر مناسب موجب حفظ و تداوم انقلاب شویم.
وی انقلاب اسلامی را جرقه ای از انقلاب مهدوی دانست و گفت: انقلاب فرهنگی و اعتقادی از جمله بخش های انقلاب اسلامی ماست چنانچه دلیل عمده این انقلاب در کنار موضوعات سیاسی و اقتصادی، ایجاد فرهنگ دینی و اسلامی بود.
امام جمعه شهر یامچی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی، تبدیل فرهنگ طاغوت به فرهنگ اسلامی بود، خاطرنشان کرد: حجم بالای فشارهای دشمن در عرصه فرهنگ و استفاده از ابزار اقتصادی و سیاسی بخاطر تغییر فرهنگ اسلامی است.
وی ادامه داد: ضروری است متولیان فرهنگی و آموزشی در مقابل هجمه های دشمن، با همدلی بسترهای لازم جهت رویارویی با تهاجم فرهنگی را فراهم کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب مبتنی بر قرآن است اظهار داشت: نقش قرآن و فرهنگ اسلامی در انقلاب اسلامی چنان پررنگ است که از آن بعنوان انقلاب فرهنگی نیز یاد می شود.
وی افزود: با توجه به همزمانی دهه فجر امسال با ایام فاطمیه، ضروری است برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری فاخری از جمله محافل انس با قرآن در این ایام در شهر یامچی برگزار شود.
مهران فرجی ضمن اشاره به تاثیرگذاری مراسم قرآنی، خاطرنشان کرد: افزایش بیش از سه برابری شرکت کنندگان در آزمون سراسری سال 96 در شهر یامچی نسبت به قبل نشان دهنده تاثیر برگزاری محافل قرآنی در سال های اخیر است.
وی با بیان اینکه شهرستان مرند از لحاظ تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری قرآن کریم بعد از تبریز در رتبه اول استان قرار دارد، اظهار داشت: امسال نیز آزمون سراسری قرآن در دو شهر مرند و یامچی برگزار می شود.
فرجی با اشاره به آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر یامچی افزود: برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع جلوه های زیبای راهپیمایی 22 بهمن و مسابقات نقاشی و کتابخوانی از جمله برنامه هایی است که می تواند همزمان با دهه فجر در یامچی برگزار شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند نیز با بیان اینکه هدف ما نشر و توسعه بحث فرهنگ در شهرستان است، گفت: ارتباط و همکاری در اجرای برنامه ها باید بین نهادهای فرهنگی تقویت شود.
حجت الاسلام رحیم اختیاری با اشاره به اینکه قرار است آزمون سراسری قرآن بدلیل استقبال زیاد همزمان با مرند در یامچی نیز برگزار شود، اظهار داشت: انتظار ما این است در کنار برگزاری محافل انس با قرآن، به موضوع آموزش مفاهیم قرآنی در مدارس نیز بیشتر توجه شود.
شهردار یامچی نیز در خصوص برگزاری مراسم دهه فجر و محافل انس با قرآن کریم در این شهر اعلام آمادگی و همکاری کرد.
رضا اسدی با بیان اینکه ما به کمک در بحث های فرهنگی و قرآنی محدودیتی قائل نیستیم، گفت: تلاش ما این است جشن های دهه فجر امسال پرورونق تر همیشه در شهر یامچی برگزار شود.
/3071/9916
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.