به گزارش روز شنبه ایرنا، محمد حسین فرهنگی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجلس برای تحقق اصل 44 قانون اساسی در رابطه با خصوصی سازی باشگاه‌های ورزشی و اماکن ورزشی دولتی چیست، اظهار داشت: اماکن ورزشی دولتی با پول و اعتبار عمومی ایجاد شده اند و در واگذاری آنها باید منافع عمومی به اشکال مختلف لحاظ شود نه آنکه اموال عمومی فقط وسیله ای برای سودجویی های اشخاص باشد.
وی افزود: مجلس، خصوصی‌سازی را در ورزش کشور لازم و ضروری می‌داند و بر حفظ منافع عمومی در این راستا تاکید دارد.
فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا مواد قانونی فعلی، تامین‌کننده نظر قانون‌گذار در رابطه با موضوع خصوصی‌سازی باشگاه‌ها و اماکن هست یا نه،گفت: موضوع باشگاه‌ها امری متفاوت است و باید از سرمایه‌گذاران استقبال کنیم و زمینه ورود بخش خصوصی را در عرصه ورزش هموار کنیم.
وی با بیان اینکه چون بخش خصوصی با هزینه در این عرصه موجب شکوفایی و تعالی ورزش می شود،اظهار داشت: با اجرای صحیح این روند شاهد ورود سرمایه در ورزش خواهیم بود.
فرهنگی ادامه داد: اصل 44 بیشتر مربوط به بنگاه‌های اقتصادی است، نه اماکنی که خدمات عمومی در آن ارائه می شود و واگذاری اماکن بیشتر به علت عدم توانایی در اداره صحیح و سودآور این اماکن است که این امر شامل باشگاه‌ها نیز می‌شود و در صورت وجود متقاضی باید واگذار شوند.
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذر شهر همچنین در مورد خصوصی سازی باشگاه‌ تراکتورسازی تبریز گفت: خصوصی‌سازی این باشگاه شروع مناسبی داشته‌ اما برای ادامه باید تدابیر مناسبی برای تثبیت شرایط باشگاه و ایجاد منابع و درآمدهای پایدار تدبیر شود تا با تغییرات در شرایط، باشگاه و تیم با بحران مواجه نشود.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.