حسین کاوه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وجود بافت های تاریخی، فرسوده و محلات هدف در شهر اظهار داشت: حدود 61 هکتار بافت تاریخی در مناطق مرکزی و محلات قدیمی مرند وجود دارد.
وی افزود: همچنین 108 هکتار بافت فرسوده و 241 هکتار محلات هدف بازآفرینی شهری در مرند وجود دارد.
شهردار مرند تعداد محلات هدف بازآفرینی شهری را شامل 7 محله اعلام کرد و گفت: امسال پروژه آسفالت محله میناخور به طور کامل اجرا شد و در ادامه نیز آسفالت محلات ناصرآباد و علی آباد اجرا می شود.
وی ادامه داد: در محلات هدف بازآفرینی شهری، 51 پروانه ساختمانی به صورت رایگان صادر شد که جهت تسهیل در امور آن همکاری سایر ادارات نیاز است.
کاوه از اعمال عقب روی در محلات هدف و بافت های فرسوده شهری خبر داد و گفت: علاوه بر وجود مشکل دفع آب های سطحی در این محلات، ما با مشکل عدم تعلق اعتبار جهت تعریض و آزادسازی مسیر خیابان ها مواجه هستیم.
وی ابراز کرد: همچنین طبق توافق با اداره اوقاف و امور خیریه مرند اقدام به ایجاد فضای سبز به مساحت 21 هزار مترمربع در زمین های آنها خواهیم کرد.
کاوه یادآوری کرد: انتظار ما از مسئولان ادارات این است در صورت امکان، زمین های در اختیار خود را که بدون استفاده هستند جهت ایجاد اماکن ورزشی و تفریحی در محلات قدیمی و بافت های فرسوده به شهرداری واگذار نمایند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.