به گزارش پنجشنبه ایرنا، محمدرضا پورمحمدی، در بازدید از شهرک سرمایه‌گذاری خارجی با فعالیت پنج واحد تولیدی از نزدیک آشنا شد و به حرف ها و درد دل های مدیران آنها گوش داد.
استاندار آذربایجان شرقی در این برنامه به همراه جمعی از مدیران اجرایی استان، از کارخانه‌های آذرفدک (تولیدکننده گونی پروپیلن)، وین‌تک (تولیدکننده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی)، آروین (تولیدکننده قطعات و تجهیزات صنعتی)، درب معتقد (تولیدکننده درب‌های ضدسرقت) و آکپا ایران کیش (تولیدکننده پروفیل‌های آلومینیومی) در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی بازدید کرد.
وی در این بازدیدها با توضیحات صاحبان صنایع و مدیران کارخانه‌های یادشده در جریان نحوه فعالیت و مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.
وی سپس در نشستی با حضور سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و مدیران اجرایی دستگاه‌های ذی‌ربط به بررسی مسائل و مشکلات شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و واحدهای مستقر در آن پرداخت.
شهرک سرمایه گذاری خارجی با اشتغالزایی برای بیش از 5 هزار نفر در زمینی به مساحت 260 هکتار در 168 قطعه در فاصله حدود 20 کیلومتری جاده تبریز -صوفیان احداث شده است.
این شهرک با هدف اشتغال زایی، انتقال فناوری، توسعه صنعتی استان آذربایجان شرقی و جلب سرمایه های خارجی طراحی و احداث شده است.
واحدهای مستقر در این شهرک در بیش از هفت رشته خودروسازی، صنایع سلولزی، فولاد، مواد غذایی، مواد شیمیایی ، صنایع تبدیلی و نساجی فعالیت کرده و واحدهای بزرگ آلومینیوم، درب و پنجره‌سازی و پرده نیز در همین شهرک صنعتی، فعال هستند.
با وجود فعالیت کامل 80 واحد از 150 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک، نرخ اشغال زمین صنعتی در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز، 80 درصد است.
حجم سرمایه گذاری های انجام شده در این شهرک بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.