عضو شورای شهر تبریز از اجرای طرح «مناسب سازی شهر برای کودکان» در تبریز خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فریدون بابایی اقدم در خصوص طرح «مناسب سازی شهر برای کودکان» گفت: در این طرح تلاش بر این است که شهرها مختص یک گروه خاص نباشد و فضای عمومی شهر برای کودکان و نوجوانان مناسب سازی شود.
وی گروه سنی مخاطبان این طرح را تا ۱۸ سال عنوان کرد و افزود: در تبریز بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر کودک و نوجوان تا ۱۸ سال داریم به طوری که از هر چهار نفر شهروند تبریزی یک نفر مخاطب این طرح «مناسب سازی شهر برای کودکان» هستند.
وی با تاکید بر اینکه این طرح یکی از مهمترین برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان می‌تواند باشد، ادامه داد: در تلاش هستیم تا واحد سازمانی شهر دوستدار کودک نیز ایجاد کنیم.
عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری، شورای شهر، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و سازمان های مردم نهاد با همکاری همدیگر در تلاش هستند تا این طرح اجرا شود. به دنبال یک سیستم مشارکتی هستیم و افق ما سال ۱۴۰۴ است.
بابایی اقدم با بیان اینکه در این طرح به دنبال مناسب سازی و ایمن سازی شهر برای کودکان هستیم، افزود: طرح های خاصی مقابل مدارس، اماکن عمومی و مناطق حاشیه نشین تبریز اجرا می کنیم و ایجاد فضای بازی و سرگرمی در مناطق حاشیه نشین یکی از این موارد است.
وی گفت: تمهیدات ترافیکی ویژه ای نیز در نظر گرفته می شود. اتاق های مخصوص کودک در ایستگاه های مترو ایجاد خواهد شد و پایانه های مسافر بری برای کودکان و نوجوانان ایجاد شده و صندلی مخصوص کودک در اتوبوس ها و وسایل نقلیه راه اندازی می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.