غلامرضا رسول زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عوامل راهداری از شب گذشته برای بازگشایی و امداد رسانی به این افراد با یک دستگاه برف خور و لودر و چند دستگاه سبک و سنگین به این منطقه اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه با توجه به کولاک شدید و برفگیر بودن منطقه عملیات برای بازگشایی مسیر و نجات چوپانان و گوسفندان گرفتار در برف ادامه دارد، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی این افراد سالم بوده و در کاروانسرایی در آن منطقه پناه گرفته اند.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: روستائیان منطقه نیز با تهیه 2 نیسان علوفه آماده اند به محض بازگشایی مسیر آن ها را در اختیار گوسفندان گرفتار قرار دهند.
رسول زاده ادامه داد: با ادامه عملیات بازگشایی تا چند ساعت آینده گرفتاران در برف و کولاک نجات می یابند.
وی گفت: بارش برف از شب گذشته در این منطقه آغاز شده و کولاک ناشی از آن ارتفاع برف در این منطقه را به حدود یک متر رسانده است.
رسول زاده با بیان اینکه مشکل خاصی در سایر محورها و راه های ارتباطی استان وجود ندارد، گفت: رفت و آمد در تمامی محورهای استان در جریان است.
وی از رانندگان خواست برای تردد در گردنه ها و محورهای برف گیر آذربایجان شرقی، خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
گردنه ایری در حریم تقاطع شهرستان های شبستر، مرند و ورزقان قرار داشته و حدود 100 کیلومتر از تبریز فاصله دارد.
در گردنه «ایری» در ارتفاع بیش از 2 هزار متری، بازمانده های یک کاروانسرای عباسی وجود دارد که چوپانان گرفتار در برف و کوالاک به آنجا پناه آورده اند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.