به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری امروز دوشنبه در بازدید از کارخانه سراب بافت در مصاحبه با خبرنگاران افزود : این کارخانه که از ابتدای امسال دوباره به چرخه تولید بازگشته است ، هم اکنون با 30 درصد ظرفیت تولید فعالیت دارد و با تزریق دولتی امید می رود از ابتدای سال آینده این رقم افزایش یابد.
وی با اشاره به حمایت های اداره تصفیه امور ورشکستگی تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی از کارخانه «سراب بافت» اظهار کرد: این واحد تولیدی از سال 1387 به دلیل وقوع آتش سوزی در سالن ریسندگی آن و مشکلات مالی ناشی از این حادثه تعطیل شده بود که با رفع موانع در ستاد تسهیل دوباره راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه این کارخانه قبل از تعطیلی برای 550 نفر اشتغالزایی داشت، گفت: هم اکنون 120نفر در بخش های ریسندگی ، بافندگی و تولید پارچه این واحد جذب و مشغول کارند که امیدواریم با ورود سرمایه گذار جدید تعداد کارگران افزایش یابد.
حجت الاسلام مظفری با تاکید بر لزوم جذب و حمایت از سرمایه گذار جدید حائز شرایط در این کارخانه اضافه کرد: این واحد تولیدی در فروش محصول با مشکل مواجه نیست و ظرفیت لازم برای افزایش نیروی کار و تولید را دارد.
وی ازتلاش برای پرداخت حقوق معوقه کارگران سابق و بازنشستگان این کارخانه نیز خبر داد و افزود : 150 نفر از کارگران «سراب بافت» بیش از 80 میلیارد ریال مطالبه دارند که پرداخت معوقات آنها از اولویت های دستگاه قضایی استان است .
کارخانه «سراب بافت» پس از حادثه آتش سوزی در اردیبهشت ماه 87 در چندین مرحله به صورت موقتی راه اندازی شد، اما به دلیل بدهی مدیریت کارخانه به بانک های عامل، نبود سرمایه در گردش و نقص فنی واحد ریسندگی و تخریب این سالن، قادر به تولید مجدد نبود که پس از ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری آذربایجان شرقی در چند ماه اخیر، بار دیگر تولید در این مجموعه جان گرفته است.
ظرفیت تولید این کارخانه تولید سالانه 1500 تن نخ برای بافت 5 میلیون مترمربع پارچه است؛ این کارخانه در شهرستان سراب در 990 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.
518/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.