به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز شنبه در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر پیشگیری و آموزش هدفمند در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: دانش آموزان به‌ عنوان بزرگترین جامعه هدف در موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هستند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با توجه به تهدیدات فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای و تهدیدات جامعه در معرض خطر اعتیاد هستند افزود: آموزش و پرورش مهمترین اولویت در پیشگیری و آموزش مواد مخدر است و تمامی دانش آموزان باید تحت پوشش برنامه های پیشگیری از مواد مخدر قرار گرفته و ارتباط والدین با انجمن اولیا و مربیان و کارشناسان در این راستا باید بیشتر شود.
اصغرپور ادامه داد: ارائه آموزش‌ های پیشگیری در حوزه اعتیاد و آسیب‌ های اجتماعی بسیار مهم است عامل ورود مواد مخدر به خانواده ها بیشتر به علت ناآگاهی خانواده ها از زیان های مصرف مواد مخدر است.
فرماندار عجب شیر همچنین خواستار توجه بیشتر به آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان شد.
اصغرپورافزود: اداره فنی و حرفه ‌ای شهرستان با همکاری اداره بهزیستی آموزش مددجویان در کمپ های ترک اعتیاد را در دستور کار قرار دهد و زمینه اشتغال برای بهبود یافتگان را فراهم سازد.
وی با اشاره به عملکرد خوب نیروی انتظامی عجب شیر در کشف و شناسایی معتادان و فروشندگان مواد مخدر در سالجاری گفت: در یک ماه گذشته 149 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح این شهرستان کشف و جمع آوری شده و این نشان از برنامه شهرستان برای مبارزه با اعتیاد در کنار پیشگیری دارد.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار جمعیت و 11هزار و 500 دانش آموز در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.