یونس طاهری روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در ملکان با اعلام اینکه از محل این اعتبار2513طرح با اعتبار 6هزار و 806 میلیارد ریال در استان به تصویب رسیده و به بانکها ابلاغ شده است، گفت:
استان آذربایجان شرقی امسال از لحاظ جذب، تصویب و ابلاغ تسهیلات اشتغال روستایی به بانکها رتبه اول کشور را کسب کرد‎.
وی گفت:تسهیلات 704طرح اشتغال روستایی در استان توسط بانک ها پرداخت شده و بقیه طرح ها نیز تا 6 ماهه اول سال 98پرداخت خواهدشد .
مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نرخ بیکاری را در استان بطور میانگین 10درصد اعلام کرد و افزود: تلاش می شود با پرداخت تسهیلاتی از قبیل فراگیر ،روستایی ،خود اشتغالی ، مشاغل خانگی و استاد شاگردی این نرخ در سال آینده کاهش یابد.
فرماندار ملکان نیز با انتقاد از همکاری نکردن چند بانک عامل در پرداخت تسهیلات روستایی گفت: متاسفانه در حالیکه این شهرستان در اختصاص این اعتبار بعد از تبریز رتبه اول را دارد اما در جذب و پرداخت بانکها رتبه آخر استان را به دست آورده است .
محمدباقر خانی افزود: از 180میلیارد ریال اعتبار ابلاغی به این شهرستان تنها 29درصد یعنی 50میلیارد ریال جذب و پرداخت شده است.
وی گفت: نبایدبانکها به بهانه های واهی و بی مورد افرادی که جویای کار و اشتغال هستند را دلسرد کرده و مانع تولید شوند.
فرماندار ملکان همچنین از تصویب 600میلیارد ریال تسهیلات در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان برای راه اندازی مجدد و تکمیل کارخانه ذوب آهن این شهرستان خبرداد .
7228/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.