به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در نشست خبری شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه افزود: درصد تحقق بودجه در سال 96 نسبت به بودجه سالانه 47 و نسبت به بودجه هشت ماهه 71 درصد بوده که این درصد در سالجاری در بودجه سالانه و هشت ماهه به ترتیب 46 و 70 درصد است.
وی به آمار مقایسه ای هزینه های تحقق یافته در هشت ماهه اول سال های 96 و 97 پرداخت و گفت: در هشت ماهه سال گذشته هزینه تحقق یافته 31 میلیارد تومان معادل 83 درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سالجاری 28 میلیارد تومان معادل 70 درصد است.
وی به چالش ها و موانع اجرایی پروژه های سال 97 اشاره کرد و گفت: چالش های برون سازمانی شامل رکود حاکم بر پروژه های عمرانی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی، افزایش بی رویه نرخ محصولات عمرانی از قبیل آهن آلات و قیر و اثرات تحریم ها بر روی رفتار محیطی پروژه های عمرانی از جمله مهمترین این چالش هاست.
وی ادامه داد: کاهش منابع درآمدی شهرداری بدلیل عدم رغبت شهروندان به بخش مسکن و اخذ پروانه ها و مجوزهای ساختمانی، استراتژی صرفه جویی جوابگوی افزایش هزینه های شهرداری و مانده بستانکاری های سال های قبل و عدم پرداخت به موقع هزینه های پروژه ها که شهرداری در حال حاضر مجبور به پرداخت آن ها شده است از جمله مهمترین چالش های درون سازمانی شهرداری مراغه در اجرای پروژه های امسال بوده است.
احمدی به اجرای قسمتی از عملکردهای عمرانی هشت ماهه شهرداری اشاره کرد و گفت: در حوزه پیاده روسازی و جدول گذاری و زیرسازی اجرای کفپوش به متراژ هفت هزار و 940 مترمربع، اجرای تک جدول به طول 2 هزار و 150 متر، اجرای کانیو به طول 2 هزار و 335 متر و اجرای جوب به طول 2 هزار و 127 متر و زیرسازی به مساحت هفت هزار و 940 مترمربع قسمتی از عملکردهای عمرانی شهرداری مراغه در طول این مدت بوده است.
وی به اقدامات واحد آسفالت شهرداری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 415 هزار مترمربع از معابر و محلات شهر مراغه آسفالت ریزی شده است که این مقدار در سال های 93 و 94 به ترتیب 135 هزار و 145 هزار مترمربع بوده است.
وی افزود: همچنین در سال 95 بیش از 305 هزار مترمربع از معابر و محلات شهر آسفالت ریزی شده بود.
وی به اهمیت طرح حفظ آب اشاره کرد و گفت: این طرح در بیشتر محلات، پارک ها سطح شهر از جمله پهرآباد، روبروی دخانیات، منطقه 48 متری با حذف برخی قسمت های چمنی برای کاهش هزینه های نگهداری و یا مجهز کردن به آبیاری قطری در حال اجراست.
شهردار مراغه همچنین به عملیات اجرایی طرح تعریض پل دژبانی مراغه اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور روانسازی ترافیک، افزایش سرعت عبور و مرور، افزایش ضریب ایمنی شهروندان و زیباسازی و بهسازی تاسیسات شهری با الهام از معماری اماکن تاریخی مراغه انجام می شود.
احمدی افزود: در سال های گذشته پل های یادگاران و شهرداری از سوی مجموعه مدیریت شهری تعریض و احداث شده و امسال نیز طرح تعریض این پل با 2 میلیارد تومان در دست اجراست.
وی افزود: این پل از سمت ضلع جنوبی 12.5 متر و از ضلع شمالی 9.5 متر تعریض خواهد شد.
وی ادامه داد: به دلیل نوسانات قیمت میلگرد عملیات اجرایی این پروژه، به مدت 2 ماه تعطیل بود که پس از همکاری فرماندار، عملیات اجرایی آن دوباره آغاز و هم اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
احمدی در خصوص پروژه عمرانی محوطه دو برج تاریخی مراغه نیز گفت: تا زمانیکه مراحل قانونی فاز سوم به اتمام نرسد، پروانه این فاز صادر نخواهد شد.
طرح ساماندهی محوطه برج های تاریخی مراغه به منظور توسعه محوطه این دو اثر تاریخی از سال 1377 آغاز شده است.
شهردار مراغه بدهی شهرداری تا قبل از سال 95 را بیش از 24 میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مقدار تاکنون بیش از 5.5 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی افزود: عدم تمایل مردم مراغه به پرداخت عوارض خودرو نیز موجب شده که در مراغه درصد کمتری از صاحبان خودروها عوارض پرداخت کنند که در صورت پرداخت کامل بسیاری از مشکلات مالی حوزه شهری حل می شوند.
شهردار مراغه پیشرفت فیزیکی دو طرح عمران شهری در مراغه شامل مجتمع خدماتی و رفاهی شهروند و طرح بهسازی مسیل عشرت آباد این شهرستان را که در هفته دولت کلنگ زنی شد 25 درصد عنوان کرد و گفت: توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر، توجه به بهداشت عمومی از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.
احمدی افزود: مجتمع خدماتی و رفاهی شهروند به منظور توسعه مناطق کم برخوردار، رونق اقتصادی حاشیه و جنوب شهر، ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهرداری و نیز توسعه فضاهای اقامتی ساخته می شود.
وی افزود: این مجتمع در محل سابق ترمینال هشترود و در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در قالب چهار طبقه رفاهی و خدماتی با زیربنای 6 هزار متر مربع در مدت سه سال ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: در این مجتمع علاوه بر بخش های تجاری، خدماتی، 16 واحد هتل آپارتمان مجهز برای بهره مندی گردشگران و مسافران، پارکینگ و سالن پذیرایی 750 نفری نیز پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: برای ساخت و احداث این مجتمع خدماتی و رفاهی حدود 7 میلیارد تومان از سوی شهرداری هزینه خواهد شد.
احمدی با اشاره به اجرای طرح بهسازی مسیل عشرت آباد گفت: با توجه به وضعیت نامناسب این مسیل و وجود مشکلات زیست محیطی، این طرح توسط شهرداری اجرایی می شود.
وی افزود: توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی، ایجاد فضای تفریحی سالم با رویکرد توجه و توزیع عادلانه خدمات شهری در مناطق حاشیه ای از اهداف این طرح عمرانی است.
وی ادامه داد: 14 هزار متر مربع فضاسازی، احداث کانال به طول 350 متر، پیاده روسازی ، ایجاد مبلمان شهری، احداث پل ماشین رو و نیز خیابان 16 متری به طول 500 متر در راستای این طرح اجرا خواهد شد.
احمدی اضافه کرد: برای اجرای این طرح عمرانی 15 میلیارد ریال از سوی شهرداری هزینه می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: شاخصه های توسعه هر شهری اصحاب رسانه هستند که اعضای شورای اسلامی شهر مراغه در تعامل با نشریات در جهت بهبود، پیشرفت و آبادانی شهر در تلاش و همکاری هستند.
سیدجواد عطار موسوی افزود: تعامل و ارتباط تنگاتنگ مدیریت شهری با اصحاب رسانه بدون شک موجب کاهش معضلات اجتماعی و بهبود امور خدماتی می شود.
وی اضافه کرد: مردم توسط شورا نظارت و حضور خود را بر اموری که برای آن باید تصمیم گیری شود و دستگاه هایی که باید برای آنها کار کنند، نشان می دهند.
وی ادامه داد: مدیریت واحد شهری موجب می شود تا ضریب خطاهای دستگاه های اجرایی در عمران شهری و پیشبرد طرح ها و پروژه ها کم شود و مجریان طرح ها همسو و مکمل یکدیگر حرکت کنند.
عطارموسوی گفت: مصوبات شورای اسلامی شهر مراغه هیچگاه در پشت درهای بسته نبوده و کاملا شفاف است و دستگاه های نظارتی کاملا بر آن نظارت دارند.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.