نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این یادواره 8سال دفاع مقدس و شهدای گرانقدر این دوران را گنجینه فراموش نشدنی انقلاب اسلامی عنوان کرد.
حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم با قدردانی از مسئولان دست اندرکار برگزاری این یادواره مهم و تأثیرگذار که در شهرستان اهر پایه گذاری شده و بصورت سالانه در شهرهای مختلف ارسباران برگزار می شود، افزود: تداوم این یادواره ها کاری ارزشمند و ادای دین به شهدای 8 سال دفاع مقدس است و نباید این امر به فراموش سپرده شود بلکه با اقتدار و عظمت بیشتر شاهد برگزاری آنها باشیم.
امام جمعه تبریز گفت: همچنانکه مقام عظمای ولایت از 8 سال دفاع مقدس به گنج و گنجینه تعبیر فرموده اند وظیفه ما حفاظت از این گنجینه های ارزشمند و انتقال آن به نسل جدید می باشد.
حجت الاسلام آل هاشم در قسمتی دیگر از سخنان خود به فتنه سال 88 و حماسه باشکوه 9 دی نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان با تمام توان تلاش کردند با توطئه های مختلف داخلی و خارجی در روند انقلاب اسلامی و دستاوردهای مقدس آن خللی ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: آنان سعی داشتند از طریق مزدوران داخلی نقشه های شوم استکبار جهانی که ضربه به انقلاب اسلامی با ترویج ناامنی و توطئه های مختلف بود در کشور پیاده کنند که با حضور حماسی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی این توطئه های دشمنان نیز نقش برآب شد.
امام جمعه اظهارداشت: هدایت عالمانه و اندیشمندانه مقام معظم رهبری باعث شد توطئه های دشمن در نطقه خفه شود و چشم فتنه کور شود.
وی گفت: این فتنه باعث شد که دشمنان از آن بهره برداری سیاسی کنند و عزت و عظمت ایران اسلامی زیر سوال برود و حتی در مذاکرات هسته ای نیز که به نتایج خوبی رسیده بودیم می خواستند با حرکات مختلف این تلاش ها را نیز زیرسوال ببرند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت و دشمن شناسی گفت: دشمن از پای ننشسته و می خواهد با توطئه های مختلف مردم و مسئولان را سرگرم کند و توطئه های بعدی خود را برای سال آینده آماده کند.
وی در عین حال گفت: دشمنان باید بدانند ملت، مردم آذربایجان و خانواده های شهدا در مقابل این فتنه ها خواهند ایستاد و توطئه های آنها را یکی پس از دیگری خنثی خواهند کرد.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: آنچه که ما را به نتیجه می رساند تقویت وحدت و همدلی در بین آحاد مختلف مردم و مسئولان است.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) برگزاری کنگره 1200 شهید منطقه ارسباران را اقدام ارزشمند و ابتکاری برای سایر استان ها و مناطق مختلف کشور برشمرد و تداوم اینگونه برنامه های فرهنگی و معنوی را گامی مثبت در راستای اهداف والای شهدا عنوان کرد.
سردار علی فضلی خاطرنشان کرد: منطقه اهر و ارسباران جزو مناطقی است که امام خامنه‌ای آن را منطقه شجاعت خطاب کرده‌اند.
وی با اشاره به برخی توطئه ها، 9 دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برشمرد که درآن مردم با حضور پرشور و حماسی خود پیروز میدان شدند و مثل همیشه در هر صحنه ای که نیاز به حضورشان بوده با وحدت و همدلی خود افتخار آفریدند.
وی گفت: متأسفانه دراین رویداد برخی مسئولان نمره قابل قبولی نگرفتند، اما خوش به حال مردم ایران که از این امتحان نیز سربلند بیرون آمدند و اگر امروز در کشورهای مختلف از جمله لبنان، یمن، سوریه، عراق و فلسطین مقاومت همچنان پویا و زنده است به برکت انقلاب اسلامی است.
سردار فضلی یادآوری کرد: دشمن تلاش دارد با خدشه دار کردن وحدت بین مسلمانان ، شیعه و سنی را به جان هم بیندازد و از این اختلافات بهره برداری کنند.
این فرمانده 8 سال دفاع مقدس با اشاره به سالگرد عملیات کربلای چهار و تلفات دراین عملیات گفت: شکست در عملیات کربلای 4 مقدمه ای بر پیروزی توانمندانه در کربلای 5 بود که با ایثارگری های رزمندگان اسلام و رهبری شجاعانه حضرت امام(ره) محقق شد.
وی اضافه کرد: این امر میسر نمی شد مگر با ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام که با روحیه ایثار و شهادت ،عملیات کربلای 5 را با پیروزی انجام دادند و دژهای تسخیرناپذیر شلمچه به دست رزمندگان اسلام فتح گردید.
وی با بیان اینکه در عملیات های مختلف که با شهدا همراه و همسنگر و از نزدیک شاهد ایثارگری ها و از جان گذشتگی شان بودیم، گفت: آنها انسان هایی مخلصی بودند که هیچ وقت با وجود کارایی و تخصص لازم از خود تعریف نکردند و ما باید الگوهای اخلاقی آنها را برای خود سرمشق قرار داده و آنها را به نسلهای جدید معرفی کنیم.
وی در پایان بسیج را افتخار نظام اسلامی برشمرد که به فرمان حضرت امام(ره) ارتش بیست میلیونی بسیج محقق شد و ایثارگری های این عزیزان در طول 8 سال دفاع مقدس با تکیه برایمان و تقوی تمامی نقشه دشمنان را نقش برآب کرد.
سردار فضلی افزود: رزمندگان اسلام در جهت تبعیت از فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام(ره) در سرمایی زیر 20 درجه کردستان بالای 50 درجه خوزستان با کمترین امکانات عملیات های مختلف را با موفقیت به انجام رساندند و این رزمندگان بیش از 90 درصدشان بسیجیان داوطلب بودند که موجبات اقتدار و سربلندی نظام شدند.
حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده امام جمعه اهر هم 1200 شهید منطقه ارسباران را نماد افتخار و سربلندی این منطقه برشمرد و افزود: برگزاری دوره های یادواره شهدای ارسباران گامی عملی در جهت ادای دین به شهدا و این انسانهای پاک و مخلصی است که هرساله دراین منطقه برگزار می شود.
وی با ارائه گزارشی از برگزاری این یادواره گفت: این مراسم بزرگ معنوی حاصل همراهی و همکاری تمامی مسئولان و مردم شهرستان و عموم مردم بوده و دبیرخانه ستاد با دبیری فرمانده سپاه ناحیه اهر تلاش های ارزشمندی را انجام دادند و الحمدالله تلاش چندین ماهه این عزیزان منتج به نتیجه شده و الان شاهد برگزاری باشکوه این یادواره هستیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد این کار ارزشی به برکت خون شهدا بتواند در اتحاد و همدلی منطقه موثر واقع شود تا بتوانیم مسئولیتی که در قبال شهدا داریم به نحو شایسته ادا کنیم.
در این مراسم پس از اجرای شعر ومداحی از همسر شهید،ذاکر حیدری شهید مدافع حرم تجلیل و از دوکتاب در حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.
بر اساس برنامه زمان بندی هر ساله، شهرستان کلیبر سال 98 میزبان برگزاری یادواره 1200 شهید منطقه ارسباران (اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین و هوراند) را بر عهده خواهد شد.
/3071/7225
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.