به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال مراغه افزود: متاسفانه اقدامات برخی بانک ها از جمله صادرات برخلاف مصوبه های کارگروه های رفع موانع استانی و شهرستانی است.
وی ادامه داد: به رغم تاکید و مصوبات کارگروه رفع موانع بر لزوم عدم توقف و صدور اجراییه برای واحدهای تولیدی بدهکار، بانک های عامل همکاری لازم را در این زمینه ندارند و برخلاف مصوبات عمل می کنند.
شکری اضافه کرد: همت لازم و کافی از سوی بانک ها برای رفع موانع بخش تولید و مشکلات تسهیلات اشتغال زایی دیده نمی شود.
وی گفت: درصورت عدم توجه و عمل نکردن بانک ها به تعهدات خود در قالب مصوبات کارگروه های استانی و شهرستانی، برگزاری جلسات اشتغال زایی و رفع موانه بیهوده خواهد بود.
وی افزود: بخش بزرگی از مشکلات در زمینه عدم تخصیص مناسب تسهیلات بانکی در این شهرستان برگردن بانک هاست.
وی ادامه داد: در مقایسه با سایر شهرستان های استان، متاسفانه میزان پرداختی تسهیلات به ویژه در زمینه تسهیلات روستایی در این شهرستان توسط بانک ها بسیار پایین بوده است.
فرماندار مراغه اضافه کرد: بخشی دیگر از عدم تخصیص تسهیلات در این شهرستان نیز با قصور دستگاه های اجرایی در پیگیری مصوبات و تسهیلات اعطایی است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز در این نسشت گفت: تاکنون در بخش تسهیلات روستایی از مجموع 181 طرح با 45 میلیارد تومان فقط برای 47 طرح با 6.3 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
ناصر مظهریان افزود: در بخش تسهیلات فراگیر نیز از 184 طرح با 83 میلیارد تومان تاکنون 4.6 میلیارد تومان برای 28 طرح پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در زمینه مشاغل خانگی نیز از ابتدای سال تاکنون، 162 طرح به بانک های عامل معرفی شده که 765 میلیون تومان تسهیلات برای 102 طرح پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در بخش کاروزی نیز از سهمیه 263 نفری این طرح برای شهرستان، هم اکنون 15 نفر مشغول به کار بوده، 35 نفر این طرح را به اتمام رسانیده و 21 نفر نیز جذب واحدهای تولیدی شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.