'جواد رحمتی' روز سه شنبه در نشست بررسی مراحل عملیاتی این شهرک ها در مبادی ورودی تبریز، اظهار داشت: پروژه‌هایی از این قبیل با بهره گیری از ظرفیت های درونی جامعه پیش می رود.
وی گفت: از آنجایی‌که در این راستا برای هر یک از نهادهای دولتی ماموریتی تعریف شده است، تمامی دستگاه های ذیربط موظفند تاهفته آینده تمامی اقدامات اولیه برای احداث این شهرک ها را در محل های 'قزلجه میدان' و 'بعثت' تسریع بخشند.
رحمتی همچنین بر لزوم حمایت از موسسه های گردشگری استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مشارکت بخش خصوصی به ویژه موسسه های گردشگری در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار نقش بسزایی دارد، حمایت همه جانبه نهادها و دستگاه های اجرایی از مراکز مذکور ضروری است.
'مرتضی آبدار' مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات این اداره کل در بخش های سه گانه کارگروه تخصصی، از آغاز پذیرش هنرمندان علاقه مند به فعالیت در شهرک های صنایع دستی استان خبرداد.
وی گفت: طبق اعلام فراخوان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر اعلام علاقه مندی هنرمندان صنایع دستی استان در راستای ادامه فعالیت های هنری در شهرک های صنایع دستی استان، هنرمندان علاقه مند با اعلام آمادگی خود گام های نخست را برای یک اتفاق مهم در حوزه صنایع دستی برداشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به فعالیت مستمر تاسیسات گردشگری در راستای توسعه گردشگری استان، بر لزوم تسهیل امور اجرایی این مراکز تاکید و حمایت همه جانبه دستگاه ها و نهادها را در این زمینه خواستار شد.
آبدار به حضور متمرکز و جامع استان آذربایجان شرقی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی در سال جاری بصورت متمرکز و جامع خود با مشارکت بخش خصوصی، مراکز خدماتی گردشگری، شهرداری های شهرستان های هدف گردشگری استان و همچنین منطقه آزاد ارس در راستای معرفی جامع ظرفیت های گردشگری استان در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور خواهد یافت.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.