به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مسعود پزشکیان در یک گفت و گوی رسانه ای با بیان اینکه در راه غلط، تصمیم غلط گرفته می‌شود، افزود: درست این است که ما واقعیت را به مردم نشان دهیم؛ وقتی ما واقعیت علمی را نادیده می گیریم، بعد هم می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم، تا زمانی که تقاضا برای یک تخلف وجود دارد کسی نمی‌تواند جلوی عرضه را بگیرد.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می خواهیم در جامعه شفافیت درست شود، باید داده‌ها را درست کنیم و اگر داده‌ها درست شود، کسی دیگر نمی‌تواند خلاف کند.
پزشکیان در خصوص قدرت رسانه ای احزاب خاص سیاسی گفت: ما آمریکا نیستیم؛ در کشور ما حتی بین گروه‌های اصلاح طلب و اصوالگرا یک صمیمیت و رفاقت است.
وی با بیان اینکه برای کشور ما نقشه‌ای وجود دارد که بر اساس قوانین، مشکلات کشور حل شود، اظهار داشت: اگر می خواهیم در جامعه شفافیت درست شود، باید داده‌ها را درست کنیم و اگر داده‌ها درست شود، کسی دیگر نمی‌تواند خلاف کند.
پزشکیان اضافه کرد: ما خیلی از داده‌ها را نمی گذاریم منتشر شود و آنهایی را بزرگ نمایی و منتشر می کنیم که می پسندیم، در نتیجه قدرت رسانه هم که در دست بعضی از افراد خاص جامعه است، همان‌هایی را اعلام می کنند که دل شان می خواهد نه آنچه باید؛ یعنی ما باید برای شفاف‌سازی بستری فراهم کنیم که همه بتوانند حرف شان را بزنند .
وی گفت: امروز چهل سال از عمر مجلس شورای اسلامی می گذرد، همیشه بیان می‌شود که فلان مجلس قوی یا ضعیف است، ولی به نظر من فرقی نکرده چون آنچه که باید بگذرد از شورای نگهبان رد می‌شود و در اجرا خیلی اوقات آنچه که نوشته می‌شود به خاطر تغییراتی که در مدیریت ایجاد می‌شود، کاملا فراموش می‌شود .
پزشکیان با اشاره به ضرورت نظارت بر عملکردها اظهار داشت: نظارت از نظر علمی تعریف روشنی دارد، ولی ما نظارت را به دو صورت می‌شناسیم، اول تحقیق و تفحص و دوم استیضاح؛ اگر ما بتوانیم طوری عمل کنیم که اگر کسی خلاف کرد همان لحظه تاوان کار خود را ببیند، دیگر کار به اینجا نمی‌رسد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.