محمدرضا شیخ روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این هیچ آمار دقیقی از تعداد این دفاتر در دسترس نبود، اما با پیگیری‎های کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد دفاتر فعال مشخص شده است.
وی با اشاره به بازدیدهای مدون کارشناسان نظارت این دانشگاه از دفاتر مامایی گفت: گاه برخی از کارشناسان مامایی اقدام به مداخلات غیرقانونی و غیرمجاز کرده و در برخی حیطه‎های تخصصی پزشکان متخصص دخالت می‎کنند که در این صورت برخورد قانونی با این افراد صورت می گیرد.
شیخ اضافه کرد: انجام سونوگرافی‎، سقط جنین، ارائه مشاوره‌های تغذیه و تعیین جنسیت، ارائه خدمات پوست و مو و طب سنتی از جمله خدمات غیرقانونی است که در برخی دفاتر کارشناسان مامایی ارائه می‎شود و در برخی موارد، شکایت مراجعان را به دنبال دارد.
وی افزود: بر اساس بازدیدهای سیستماتیک کارشناسان، گزارش های رسیده از سامانه 190 و مراجعه مردمی به معاونت درمان، چهار پرونده مامایی طی یک ماه گذشته در مورد سقط جنین غیرقانونی، به معاونت درمان ارجاع داده و پس از بررسی به دادسرا فرستاده شد.
مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شهروندان درخواست کرد: با توجه به تبعات منفی اقدامات غیرقانونی در برخی دفاتر درمانی، از مراجعه به این گونه دفاتر خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماهه نخست امسال برای 130 نفر از درخواست کنندگان سقط درمانی در آذربایجان شرقی مجوز سقط توسط ادارات پزشکی قانونی استان صادر شده است.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.