نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به ضرورت تشکیل دفتر مطالعات منطقه‌ای معادن در استان گفت: این موضوع ضمن کمک به توسعه اکتشافات معدنی و جنبه‌های مطالعاتی صنایع پایین دستی، امکان راه اندازی آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی در دیدار فعالان اقتصادی استان با وزیر صمت، با بیان این‌که باید شرایط را تغییر دهیم، اظهار کرد: در بخش معادن، آذربایجان شرقی رتبه اول ذخایر معدنی و رتبه سوم اکتشاف معدنی را در کشور داراست؛ همین امر باید منجر به وجود و تقویت نقدینگی در استان شده و از سویی نیز سکوی پرتاب استان برای افق‌های بعدی شود.
وی ادامه داد: براساس ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، در هر استانی  که ذخیره معدنی وجود داشته باشد باید در همان استان نقدینگی، گردش مالی و حوزه مالیاتی محل معادن باشد؛ اما متاسفانه قوانین معادن اجرا نمی‌شود. 
وی یکی از مشکلات استان را بحث نقدینگی عنوان کرد و افزود: ضروری است تا با جذب منابع از صندوق توسعه ملی، استفاده از منابع بانکی و  حل مشکلات بانکی را نیز در اولویت قرار دهیم.
فرهنگی بر لزوم راه‌اندازی قطب خودروسازی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و ادامه داد: این امر نیازمند هماهنگی‌های منسجم بوده که علاوه بر  تقویت صنعت قطعه سازی استان، برند آذربایجان را نیز در سطح کشور مطرح می‌کند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.