صابر تقویمی روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان اظهار داشت: طبق قانون به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت باید یک کتابخانه عمومی وجود داشته باشد اما به رغم جمعیت بالای 30 هزار نفر در شهرستان تنها یک کتابخانه عمومی وجود دارد.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته سرانه فضای کتابخانه های عمومی در این شهرستان افزایش چندانی نیافته و نسبت به میانگین استانی بسیار پایین است.
تقویمی از آمادگی برای اهدای زمین و ساختمان در نقاط مختلف شهرستان برای ساخت کتابخانه عمومی خبر داد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان آماده همکاری در زمینه ساخت کتابخانه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.
وی با بیان کمبود فضای کتابخانه ای مهمترین مشکل پیش روی حوزه کتاب و کتابخوانی است گفت: برای ترویج کتابخوانی ابتدا باید این مشکل مرتفع شود.
خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اظهار تاسف از کمبود امکانات کتابخانه عمومی در شهرستان چاراویماق گفت: با توجه به عدم پیش بینی و تامین بودجه برای ساخت و ساز، در صورت اهدای ساختمان برای احداث کتابخانه عمومی، این نهاد متعهد می شود تا کلیه تجهیزات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کند.
شهرستان چاراویماق دارای دو بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.