به گزارش ایرنا، شهرام ایرانی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان بستان آباد از ظرفیت خوبی به لحاظ شرایط آب و هوایی و توان خاک زراعی برای کشت محصولات سبزی و صیفی مانند هویج و سیب زمینی برخوردار است.
وی گفت: امسال در این شهرستان حدود 400 هکتار از زمین های زراعی به کشت هویج اختصاص یافته که از این مقدار سطح کشت 20 هزار تن برداشت شده که این رقم حدود 50 درصد از تولید استان را شامل می شود.
ایرانی پور اضافه کرد: ارقام کشت یافته در این شهرستان شامل انواع بذور اصلاح شده و محلی می باشد که میزان بذر کشت شده در ارقام اصلاحی سه تا پنج کیلو و در ارقام محلی پنج تا 10کیلوگرم در هکتار است و تولید این محصول موجب اشتغال حدود 2 هزار نفر در این شهرستان را فراهم آورده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد با اشاره به معضلات کشاورزان منطقه مانند پایین آمدن سطح منابع آبی و در نتیجه کاهش سطح زیرکشت و از طرفی کاهش قیمت این محصول و نبود بازارهای مناسب برای فروش و دخالت واسطه ها و نیز کمبود صنایع تبدیلی مناسب با توجه به ظرفیت های تولیدی شهرستان ابراز امیدواری کرد که رفع این مشکلات موجب افزایش بهره وری و ارزش افزوده و نیز افزایش اشتغال در این شهرستان شود.
بیش از 40 هزار تن هویج در آذربایجان شرقی تولید می شود.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.