در جلسه فوق العاده شب گذشته شورای اسلامی شهر تبریز، کلیات برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز در افق زمانی 1398-1409 به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدعلی مولاخواه - مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز با بیان اینکه این برنامه برابر اسناد بالا دستی تدوین شده است، گفت: اسنادی مانند طرح کالبدی منطقه ای آذربایجان، برنامه آمایش استان، سند تدبیر و توسعه استان، تبریز 1400، طرح جامع و تفصیلی شهر و آخرین بخشنامه‌های الزام آور تدوین بودجه در تدوین این برنامه در نظر گرفته شده است.

مولاه خواه اهداف کلی برنامه را فراهم آوردن تصمیمات گروه‌های ذی‌نفع در مدیریت شهر، تنظیم چهارچوب برای تصمیمات شهری، هماهنگ کردن اقدامات دستگاه‌ها، نقش آفرینی و تقویت جایگاه شورا دانست و گفت: این برنامه با هشت چشم انداز و 36 راهبرد و 152 سیاست اجرایی تدوین شده که اجرای آن‌ها باعث افزایش رضایتمندی و پاسخگویی بیشتر به شهروندان خواهد شد.

وی با اشاره به دریافت نظرات گروه‌های مختلف در تدوین این برنامه گفت: از گروه‌های مردم نهاد، فرهیختگان شهر، اساتید دانشگاه، کارشناسان کمیسیون‌ها و عموم مردم در این مورد نظرخواهی شده و در مجموع نظرات آنها در برنامه دیده شده است.

مولاه خواه تصریح کرد: این برنامه به عنوان یک نقشه راه در نظر گرفته شده و بودجه و تعرفه عوارض محلی بر اساس آن دیده تدوین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در تدوین تعرفه و بودجه کدهای آنها با کد های این برنامه یکسان خواهد بود و با این کار می‌توان به راحتی بر میزان تحقق ردیف‌های برنامه نظارت کرد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز با اشاره به نظرات گروه‌های مختلف درباره این برنامه گفت: در مجموع نظرات ارائه شده گروه‌های مختلف بر اولویت دادن به هوشمندسازی، تسهیل و تسریع در حمل و نقل عمومی، بازآفرینی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد، محله محوری با توزیع متوازن خدمات شهری، سیاست گذاری برای جذب سرمایه گذار و اتمام پروژه های نیمه تمام، توسعه فضای سبر و شفاف سازی تاکید داشته‌اند.

مولاخواه در پایان تاکید کرد: این برنامه قطعا نواقصی دارد که با هماهنگی شورای شهر قابل اصلاح خواهد بود و در صورتی‌که ماموریت های جدید به شهرداری‌ها واگذار شود در برنامه تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

اعضای شورای شهر پس از بحث و تبادل نظر در این خصوص، کلیات این برنامه را تصویب کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.