به گزارش ایرنا، سیداحد یوزباشی روز پنجشنبه در اولین دوره آموزشی توانمندسازی ویژه کارشناسان نظارت بر درمان، افزود: با وجود نبود قوانین مناسب در این حوزه امسال 623 فقره پرونده با موضوع بهداشت، دارو و درمان در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد پرونده، 584 فقره اجرایی شده است، اظهار داشت: عدالت ایجاب می کند تا کشورها و حاکمیت ها، بازرسان و مراجع رسیدگی کننده برای حمایت از حقوق مصرف کننده، قوانین مناسبی را در نظر بگیرند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: همه ما معتقد هستیم که حتی قانون بد و حداقل قوانین موجود را باید به درستی اجرا کرد، زیرا این وضع بهتر از نبود قانون است.
یوزباشی با بیان اینکه عمده وظیفه تعزیرات حکومتی بر محور بازرسی و نه شکایت است، ادامه داد: بازرسان این اداره کل نباید منتظر بمانند تا کسی که دانش فنی زیادی ندارد، شکایت کند تا سپس اقدام کنند، بلکه بازرسی ها باید به صورت مستمر و قبل از ارایه شکایت انجام شود.
وی گفت: بازرسان باید علاوه بر فراگیری آموزش مناسب به مردم نیز آموزش دهند، زیرا پیشگیری فقط به حوزه بیماری ها مربوط نمی شود، بلکه در حوزه جرایم و تخلفات هم از لازمه های جلوگیری از بروز تخلف است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در کشور ما در حوزه حقوق مصرف کنندگان، قوانین جسته گریخته ای وجود دارد که سازماندهی نشده است.
یوزباشی با بیان اینکه اطلاع رسانی و آموزش از مولفه های اساسی حمایت از حقوق مصرف کننده و ابزاری برای دفاع از حقوق مردم است، افزود: مردم باید بتوانند تشکیلات مشخصی برای پیگیری حقوق خود داشته باشند و برای سوال از دستگاه های مختلف به آن ها مراجعه کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه ارائه کننده کالا و خدمت از نظر دانش و اقتصاد در جایگاه قدرت قرار داشته و می تواند کالاها را به نحوی که ایجاب می کند به گیرنده خدمت که از دانش فنی برخوردار نیست ارائه کند، حمایت از حقوق مصرف کننده یک ضرورت است.
یوزباشی ادامه داد: در برخی کشورها مانند ایران، سازماندهی مناسبی در زمینه حمایت از حقوق مصرف کننده وجود ندارد و مصرف کننده نمی تواند به صورت سازمانی از حقوقش دفاع کند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.