مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۱۶۷ ساعت برنامه فاخر در این رابطه تولید و پخش شده و این روند تا دهه فجر ادامه دارد، گفت: سریال "جلال" برنامه ای است که به صورت مستقیم به موضوع انقلاب اسلامی پرداخته و در تبریز تولید می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مرتضی صفری در نشستی با اصحاب رسانه استان، با تاکید بر این‌که در جبهه فرهنگی با یک دشمن کاملا هوشمند روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: اصحاب رسانه در خط مقدم این جبهه فرهنگی قرار دارند و باید برای مقابله با هجمه‌های دشمنان با هم‌افزایی قدم بردارند.
وی تاکید کرد: امروزه فضای رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگری به تشکیل "جبهه" نیاز دارد تا با هم افزایی در این رابطه قدم بردارند.
وی با تاکید بر این‌که مخالف این جمله هستم که «به علت قرارداد با برخی از ارگان‌ها، آن‌ها را نقد نمی‌کنیم»، بیان کرد: رسانه‌ای که از دغدغه‌مندی فاصله بگیرد، زمان افول آن رسانه فرا رسیده است، چرا که در شرایط فعلی برای خدمت به مردم و نظام چاره‌ای جز نمایان ساختن نقاط قوت و بیان نقطه ضعف‌ها نداریم.
صفری با بیان این‌که مخاطبان صدا و سیمای استان، فهیم، هوشمند و دارای تحلیل هستند که برای این مخاطبان باید محتوای برنامه‌ها را ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: میزان مخاطبان شبکه استانی سهند در بهار 97 حدود 56 درصد بود که این میزان در تابستان به 64 درصد رسید.
وی در ادامه به میزان رضایت مخاطبان از برنامه‌های شبکه استانی سهند اشاره کرد و افزود: 57 درصد از مخاطبان از برنامه‌های شبکه سهند رضایت و اعتماد داشته‌اند که این رضایت در بخش رادیو نیز در سه ماهه تابستان 97 برابر با 27 و نیم درصد بوده است.
وی با تاکید بر این‌که صدا و سیمای استان‌ها بصورت مستقل فعالیت کرده و هیچگونه ماموریتی در رابطه با بحث‌های سیاسی جناجی ندارند، افزود: معتقدم رسانه‌های استان این ظرفیت را دارند که جریان‌سازی کنند.
مدیرکل صدا و سیمای استان در ادامه گفت: موافقم که صدا و سیمای استان درگیر یک سری خودسانسوری‌ها شده که باید این موارد رفع شده و فضایی ایجاد کنیم که مخاطبان به عنوان "انتخاب‌گر فعال" برنامه‌ها را پیگیری کنند.
وی با مقایسه قدرت بازدارندگی ایران در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ایران امروزه یک ابرقدرت منطقه‌ای بوده و در غرب آسیا بدون نظر ایران هیچ تصمیمی نمی‌تواند گرفته شود. قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در اوج خود بوده و آمریکا امروز در ضعیف‌ترین شرایط تاریخی خود قرار دارد.
صفری با تاکید بر این‌که ایران اسلامی طی 40 سال اخیر یک روز هم بدون دشمن نبوده است و دشمنان با روش‌های مختلف از ترور گرفته تا تحریم و جنگ روانی هجمه‌های خود را علیه کشورمان به کار بسته‌اند.
وی با بیان این‌که امروزه کودکان و نوجوانان به شدت در معرض تهدید قرار دارند، افزود: باید از یک سری کارشناسان حوزه رسانه، روانشناسی، جامعه شناسی و... در رسانه‌ها استفاده کرده و آگاهی‌های لازم را در زمینه فضای مجازی به خانواده‌ها ارائه دهیم.
وی در ادامه به بودجه محدود صدا و سیما در مقایسه با برنامه‌ها و فیلم‌های تولید شده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود پنج سریال آماده ضبط و تولید است اما اعتبار کافی برای تولید این سریال‌ها وجود ندارد.
مدیرکل صدا و سیمای استان در ادامه از طراحی گرافیک جدید برای شبکه استانی سهند خبر داد.
وی با بیان این‌که برنامه‌ای چون برنامه حرکت و مطالبه در بین تمامی شبکه‌های استانی وجود ندارد که موضوعات را به صورت شفاف بیان کند، افزود: صدا و سیما هرگز غرور کاذب نسبت به رسانه‌های دیگر ندارد، چرا که در عصر حاضر هیچ انحصار رسانه‌ای در دنیا وجود نداشته و عصر رقابت رسانه‌هاست.
وی تاکید کرد: صدا و سیما باید با ذره بین عملکرد مسئولان را زیرنظر گرفته و نقاط خوب را برجسته و نقاط ضعف را با استقلال مطرح کند.
صفری در ادامه به ویژه برنامه های شبکه استانی سهند در رابطه با گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و افزو‌د: برنامه ۱۵ قسمتی آرخالار، میزگرد انقلاب تحت عنوان چلچراغ، برنامه ۹ قسمتی انقلابیمیز، موشن گرافی باور آزادی، کاروان انقلاب و... از جمله این برنامه‌هاست.
وی در ادامه از تولید مستند‌هایی برای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب خبر داد و افزود: مستندهایی چون "زندگی نامه آیت الله شهید مدنی، آیت‌الله شهید قاضی، اسفندیار قره باغی، محمدحسین عبدیزدانی و... در این رابطه تدارک دیده شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.