«ماریا دوتسنکو» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین باراست که به تبریز سفر می کنم؛ تبریز را بسیار زیبا دیدم؛ همچنین بازدید از دانشگاه تبریز و دیدار با اساتید آن بسیار مفید بود و پژوهشگران این دانشگاه را بسیار کوشا دیدم.
وی افزود: علاقمند به گسترش همکاری های علمی و مطالعاتی با دانشگاه تبریز هستیم و می توانیم برنامه های مشترک ترتیب بدهیم.
وی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران با خبرگزاری جمهوری اسلامی یادآوری کرد: در این راستا فردا نمایشگاه عکس «اسناد همکاری های ایران و سازمان ملل» به همت ایرنا در تبریز گشایش می یابد.
رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران در مورد هدف برپایی این نمایشگاه گفت: ما نمایشگاه های مشترک با ایرنا را در استان های زیادی برگزار کردیم و به دنبال این هستیم که با مردم مناطق مختلف ایران درباره فعالیت های سازمان ملل گفت و گو کنیم.
وی ادامه داد: با برگزاری این گونه نمایشگاه ها همچنین به دنبال یادآوری نقش ایران و دیپلمات های ایرانی در شکل گیری و ادامه روند فعالیت های سازمان ملل هستیم.
وی تشریح کرد: نمایشگاه های عکس «اسناد همکاری ایران و سازمان ملل» با همکاری مشترک وزارت امور خارجه ایران و ایرنا برگزار می شود و می تواند به برجسته سازی نقش ایران در تثبیت جایگاه سازمان ملل کمک کند.
دوتنسکو گفت: ابتکار ایران در کمک به صلح و مبارزه با تروریسم و نیز مبارزه با افراط گرایی ارزشمند است و این ابتکار که توسط دکتر روحانی رییس جمهوری ایران پیشنهاد شد، با حمایت سازمان ملل مواجه و در بیانیه های آن هم به آن اشاره شده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان ملل با 400 دانشگاه از 140 کشور جهان همکاری دارد، افزود: ما می توانیم همکاری های علمی زیادی با دانشگاه تبریز در زمینه مسایل اجتماعی در قالب های مطالعاتی و انتشار کتاب داشته باشیم.
وی یادآوری کرد: ایرانی ها به خودشان ببالند که دانشگاه زنجان به عنوان کانون شبکه هدف 15 توسعه پایدار از سوی سازمان ملل متحد جهت حفظ احیا و بهبود بهره برداری پایدار از اکوسیستم ها انتخاب شده است.
«ماریا دوتنسکو»، رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران برای شرکت در آیین گشایش نمایشگاه عکس «اسناد همکاری ایران و سازمان ملل» به تبریز سفر کرده است.
این نمایشگاه به همت ایرنا فردا دوشنبه در گالری مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز افتتاح می شود.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.