حجت اسلام سید تقی عمادی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اکثر موقوفات به ثبت رسیده مساجد و حسینه ها هستند، افزود: در سال جاری برای 18 موقوفه سند اخذ شده است.
وی نیات واقفین شهرستان بستان آباد را کمک به تعزیه داری سیدالشهداء (ع)، عزاداری اهل بیت، خیرات و مبرات، کمک به فقراء و نیازمندان و کمک به دانش آموزان بی بضاعت، عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جاری هفت مورد وقف جدید در مرحله ثبت است.
عمادی برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی با مشارکت های مردمی و هیات های عزاداری، برگزاری مسابقات قرآنی در بخش های خواهران و برادران، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، راه اندازی انجمن یاوران وقف در شهرستان، اطلاع رسانی درآمد حاصل از موقوفات و هزینه کرد آنها طبق نیات واقفین را از برنامه های اداره اوقاف شهرستان بستان آباد عنوان کرد.
وی از وصول 50 درصدی اجاره بهای موقوفات در شهرستان در سال جاری نیز خبر داد و افزود: در این بستان آباد تعدادی روستا وجود دارد که جزو موقوفات بوده و لازم است ساکنان آنها قرارداد اجاره خود را تمدید کنند.
وی از آمادگی اداره اوقاف بستان آباد برای همکاری با سرمایه گذاران در راستای توسعه اقتصادی شهرستان خبر داد و گفت: سرمایه گذاران می توانند از زمین های وقفی برای کسب و کار خود استفاده کنند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بستان آباد از وقف به عنوان سنت حسنه و صدقه جاری و مورد تاکید اسلام عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ وقف و راه اندازی وقف مشارکتی در روستاها از برنامه های این اداره در شهرستان بستان آباد می باشد.
شهرستان بستان آباد با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.
7239/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.